selje Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Hei! Jeg skal flytte til uken og skal ha med meg Percula 90'en min. Det jeg lurer på er om noen har en fiskefelle og noen 10-20 liters dunker jeg kunne låne en kveld (evt søndag eller mandag)? Er det noen som har noe tips om hva jeg skal gjøre for å sikre at alt overlever? Jeg har tenkt til å sette opp to 60 liters akvarier jeg har "liggende" som jeg tar alt det levende oppi dit jeg skal flytte for så å flytte Perculaen med diverse vann og stein etterpå. Skal også prøve å frakte mest mulig av LS i bøtter med vann. Jeg skal forresten ikke ha med meg min grønne slangesjøstjerne om noen vil ha denne gratis. Vet det er snakk om at denne kan ta fisk. Usikker på om den har skyld i at Strigosusen min ble borte, men man vet aldri med disse slangesjøstjernene. Dersom ingen har lyst på den er jeg nødt til å avlive den. Hvordan kan jeg gjøre dette på en mest mulig skånsom måte for dyret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
guttungen Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 En forhandler tar sikkert imot dyret om du ikke får gitt det bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vannpytt Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Jeg har 3 stk 15 liter vanndunker. De selges forøvrig på biltema for latterlig billig penge pr stk. (kr 20-40 pr stk) med skrukort. Det er billigere enn det koster meg i bensin og bompenger å kjøre til oslo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vannpytt Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Jeg har forøvrig også endel plastdunker du kan bruke til å oppbevare stein i (fra clas'ern) med sirkulasjon. (Og så har jeg en 110L tønne som står tom for øyeblikket) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted November 19, 2010 Author Report Share Posted November 19, 2010 Hvor i akershus bor du Vannpytt? Jeg vil veldig gjerne låne noen kanner og de dunkene av deg hvis det ikke blir for langt å kjøre :-) Du vil ikke ha deg en slangesjøstjerne du da? :rolleyes: Får krysse fingrene for at JH vil ha sjøstjerna.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidar Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Jeg har 6 x 25 l dunker du kan låne. Holder til på Lambertseter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Lønø Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Jeg har en fem seks 25 liters plastkanner og fiskefelle du kan låne. Skal til Oslo lørdag litt før tre tiden. Eller kan det hentes i Drøbak. Kan nås på 41 04 41 38 Putt slangestjerna i sumpen. Det har jeg gjort, etter at jeg fryktet den tok fisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vannpytt Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Hvor i akershus bor du Vannpytt? Jeg vil veldig gjerne låne noen kanner og de dunkene av deg hvis det ikke blir for langt å kjøre :-) Du vil ikke ha deg en slangesjøstjerne du da? :rolleyes: Får krysse fingrene for at JH vil ha sjøstjerna.. Jessheim, stedet å være! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted November 19, 2010 Author Report Share Posted November 19, 2010 Tusen takk for tilbudene, men Vidar bor nærmest så det er tilstrekkelig med plastkannene jeg får låne av han. Når det gjelder fiskefeller: Er det hensiktsmessig å bruke disse for å påføre fisken minst mulig stress, eller vil det gå greit å tømme karet for all stein for så å fange fisk og reke med håv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted November 22, 2010 Author Report Share Posted November 22, 2010 Tusen takk til Vidar som er så snill å låner meg noen plastdunker:-) Takk til dere andre som tilbydde dere å hjelpe! Fint at det er så mange hyggelige folk her inne:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts