Jump to content

Spiser slangestjerne fisk???

fishfan
 Share

Recommended Posts

Jeg har en slangestjerne som er brun og sort. Hadde i tillegg to klovnefisker som ble redusert til en her om dagen. Klovnefisken er sporløst borte og trodde kanskje at vannverdiene var dårlig, men alt viste seg å være bra. Så i går kveld da lyset hadde sluknet og den andre klovnefisken gikk ned på bunnen for å sove, kom jaggu slangestjernen krypende bort og prøvde seg på et bakangrep :shock: Jeg tok opp i masse mat for å se om det hjalp. Og klovnen levde da jeg stod opp i dag. Trodde ikke at disse spiser fisker - burde jeg ta ut slangestjernen?

De grønne er fiske predatorer så det holder.

Men de andre pleier å være trygge og kun spise åtsler.

Men tydeligvis er dine sultene og har veldig lyst på mat.

Ikke noen dyr vi har et totalt trygge, alle finner på noe tull av og til.

Jeg hadde en gul kirurg som spiste storpolyppete steinkoraller med god appetitt. (Ikke at det har noe med denne saken å gjøre...)

Det kommer en del uventetde anrep i akvariet. Her en odonus niger som prøver å spise en nemateleotris, som den tydeligvis har fanget.

Slapp oppi litt mat for å prøve å redde nemateleotrisen, men da var desverre odonusen ganske nær et grønn slangestjerne. Nemateleotrisen levde,men ble strakst tatt av slangestjernen. Jeg har to store beist, begge kjøpt som fiskesikre. En i butikk, og en privat. Har mistet mye fisk i det siste. Bl.a en Achanturus Japonicus, en imperator, to pygopelites, et par dvergkeisere, og en del anthias. Kan slangestjernen være synderen? Har andre fisk som lever i beste velgående, og ofte svømmer nær slangestjernen.

IMG_0160.jpg.2c6f1470f58e30581548e216c802cdd7.jpg

IMG_0167.jpg.b9b51d36896e4c7dce158ca0c850f1bb.jpg

IMG_0170.jpg.a0c0a081622e2da11168d6a83c010e66.jpg

Edited by Jørgen Lønø

Hmm..... vi og hadde et tilfelle av mystisk fiske død her ein dagen.

Den blå pusse fisken vår var full i liv som vanligt, men ca 15 min senere ser vi den død. Eneste merke på den var en liten skade på snuten, om det kommer av slange stjernen (brun og svart) vet vi ikke.

Når vi såg den så var den i armene til en liten strand reke, men eg trur ikke den reken er stor nok til og drepe den fisken

Vi har liksom ikke så mye som kan drepe en fisk oppi trur eg..... så dette er kanskje en mulig teori...