vision Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Heisann! Nå har jeg etter å skal ha sluttet med saltvannshobbyen, flyttet akvariet til samboerens leilighet etter hennes samtykke (lillejenta maste om å få det hit). Men.... eneste som er galt nå... er at returpumpa lager for mye støy. Derfor stiller jeg spørsmålet om noen kjenner til en returpumpe som har samme effekt som den jeg har... Eheim 1260... men som er "silent". Mvh Frank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mx6 Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Deltec hlp 4040 Ingen over,ingen ved siden av;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Jeg er godt fornøyd med Newjet. Finnes i mange modeller, kan stå vått eller tørt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blopp Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Jeg er godt fornøyd med Newjet. Finnes i mange modeller, kan stå vått eller tørt. Grei de, men lydløs?,, ikke spesielt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Mine Newjet som står tørt i sump og på vibrasjons-dempende underlag er da veldig stille. Den gamle Ehemen bråkte mye mer. Men helt lydløst er vel vanskelig å si at de er Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eagle Posted November 15, 2010 Report Share Posted November 15, 2010 Jeg har Eheim 1260 som retur, den har gått 3,5 år nå, og det er i alle fall ikke den som skaper støy i mitt oppsett... Er du sikker på at det ikke er noe slitasjedeler som skaper støy? Slitt impeller eller snegler eller annet rask i pumpehuset? Jeg tenker det må være rimeligere å bytte en del enn å skifte pumpe uansett hvor mange perfekte pumper det anbefales derute;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts