Jump to content

Fireworm

Vannpytt
 Share

Recommended Posts

Har ikke bilde, da det er håpløst dårlig timing av meg.

I går kveld så jeg en orm av et slag. Den var ca 7cm lang, sort/lilla/sølv/grønn (trodivelfarget) og gnafset i seg saker på steinene mine. Den hadde ca 1 cm lange sorte antenner og et ganske kraftig kjeveparti. Denne var formet mer som milipede bare at den hadde det typiske bristleworm munnen.

Noen som vet hva dette er? Jeg har aldri sett den før, men den var pen, og så rimelig skummel ut, mao, jeg ville ikke vært fisk i nærheten av den.

den her rakkern er jo pen i forhold til dette monsteret her, monster ormen som gav opphav til filmene "Marksommer"("tremors").. denne saken her fanger fisk ,reker, krabber,og fingre som kommer for nermt ,og den blir stygg stor!!:shock:( the largest Eunice individuals seen in nature are impressive predators. Individuals have been reported to strike upward from the sediment surface, grab a four-inch long fish swimming above the sediment, pull it under the sediment and presumably snack on it at its leisure. Such worms are also reported to be an inch in diameter and about thirty to fifty feet long.) 30-50 fot store beist altså,en tomme i diameter,. OMG!!:shock:

Bali_Dec07_SB_D2_125-01_small.jpg