Jump to content

Novembermøte i Drammen AK

Roar
 Share

Recommended Posts

Novembermøte i Drammen AK

Torsdag11. november kl 1900 så møtes vi igjen i Drammen akvarieklubbs lokaler i Collets gate 10 på Strømsø i Drammen.

Vi prøver å lage et godt saltvannsmiljø i Drammen, så vi møter opp både salte og ferske venner.

Denne gangen er det vår egen Jørn Kåsa som skal komme å holde foredrag. I stedet for et langt foredrag, så skal han holde tre kortere.

Blandt annet et om saltvann.

Fint om du skriver i denne tråden om du har tenkt å komme.

Dersom du regner med å få plunder med å finne frem, så send meg en PM, så får du telefonnummeret mitt.

MVH Roar

Edited by Roar
Trykkleif

Har fått beskjed av Jørn at jeg skal være med, så jeg kommer :-)

Kjempefint :-)

Kommer det andre salte da?

Ja jeg håper det, jeg kommer i hvert fall. Også kommer jo Gro bestandig.

Skal jeg evt.ta med noen korallavleggere til en klubbauksjon?

Som oftest så får du veldig lave priser på de auksjonene. Vi er ikke så mange som har saltvann.

Mvh Roar

Ja jeg kommer til å by på både fisk og koraller jeg, i hvert fall om det er LPS.

...og det er riktig at det er 11. november, men jeg er egentlig fornøyd jeg, for opprinnelig skrev jeg mai :oops:

Retter opp første innlegget nå, takk for korrigeringen, jeg tror jeg er avhengig av at dere passer litt på meg ;-)

Mvh Roar

Skal prøve å ta en tur ;-)

Jepp, det var hyggelig at du kom, og ikke minst nyttig :-)

Som ventet ble det veldig artige og bra foredrag av Jørn :-)

Som sagt ble det rimelige priser på saltvannsdyr. Jeg endte opp med de tre Bangaiene til den nette sum av kr 200,- for alle tre, og for kr 150,- tok jeg med meg et stort flak av en grønn/lilla Montipora.

Når vi kom ut fra møte så snødde det, og veiene ble såpeglatte, så jeg håper at alle kommer seg uskadd hjem igjen.

En meget vellykket kveld på alle måter, så da gjorde det ikke noe om det ble sent.

Så håper jeg at møte hos meg til søndagen blir like vellykket.

Mvh Roar

Fint du synes det var nyttig at jeg kom innom. ;-)

Fint at Jørn hadde et foredrag om saltvann, håper det inspirerer de ferske. :-)

De Bangaiene sto det jo mitt navn på- men når man ikke rekker å ta ut kontanter før man drar- så kan man bare takke seg selv :roll:

Er liksom ikke mye vits å by når man kun har kort og småpenger....

Var sledeføre for mange over Røyken alpene så jeg :rolleyes: heldigvis har jeg helt nye vinterdekk og vintersnill bil, så det gikk helt greit.

De Bangaiene sto det jo mitt navn på- men når man ikke rekker å ta ut kontanter før man drar- så kan man bare takke seg selv :roll:

Det gjør ikke noe om du kjøper først og henter penger etterpå. Det har jeg da gjort mange ganger, men det var helt greit at du ikke visste det akkurat i dag :rolleyes: Egentlig synes jeg at jeg hadde fortjent dem, for jeg hadde planer om å bestille fem stykker av Kim, men pga bilbytte så har det vært litt knapt med kroner for tiden :-)

Mvh Roar

Det var ett hyggelig møte i Drammen i går. Får håpe vi fikk omvendt noen over i saltvannsverdenen også :D Jørn satt også veldig pris på at Sven Egil kunne supplere med kompetanse på en del underveis under foredraget, slik at både han og vi andre fikk lært en del nytt som ikke han hadde svar på under foredraget.

Flott at så mange møtte opp også. Jeg har ikke vært på møte i Drammen tidligere, men må si jeg ble meget imponert over oppmøtet! Ikke minst så mange objekter på klubbauksjonen (i tillegg til de jeg og Jørn kom med).

Får håpe banggaiene klarer seg hos deg Roar. Det var de siste tre jeg hadde, som var til salgs pr. nå. Og ett par av dem er vidunderbarn, som har overlevd gjennom diverse avrenning og sump i hovedakvariet. Dette er noen som har kommet til uten at jeg har fanget dem ut, og de eneste fra sine kull :-)

Men har tre hanner gående her nå med munnene fulle, så kan jo hende det blir flere etterhvert :D

Ja jeg må si at det begynner å bli bra fremmøte hos oss nå. Etter noen år med heller liten aktivitet, så ser det nå ut som om folk kommer strømmende tilbake. Jeg kan vel heller ikke stikke under en stol at jeg tror det hjelper endel at Jørn skulle holde foredrag, han har blitt veldig populær i Drammen etter første gangen han var hos oss :-)

Når det gjelder Banggaiene så kunne jeg først finne bare to av dem, men nå ser jeg alle tre svømmer sammen. Jeg kan godt tenke meg å kjøpe noen til av deg, jeg håper ikke vi skal bytte bil igjen når de blir salgsklare :rolleyes:

Det var utrolig mange objekter på auksjonsbordet ja. Mer enn vanlig på et ordinært medlemsmøte.

Mvh Roar