Jump to content

får mye sirklason

robin73
 Share

Recommended Posts

i dag fik jeg et lite sokk da jeg regnet samen sirkulasjon jeg har i karet mit. det er jo kun sløv het som kjør det at jeg ikke var klar over vor mye jeg har he he men har putte inn noen nye og bytte ut noen son over tid uten og tengtt på vor mye det blitt men nå har jeg 38880 L/H

DET JEG VIL HØRE LIT MENIGERE OM DET HAR NOE FÅR SEG :confused:

OG NÅR DU HAT FÅR MYE SIRKULASJON:confused:

HER ER DET BARE OG KOMME MED MENINGER OM DET KUN ER SYNSING ER DET HELT GREIT OG :D

Det er ikke bare antall liter i timen som gjelder men også type pumpe og plassering av disse.

Jeg testen oppsett(430l) med 1 stk 20 000l/t, 2 stk 12 000l/t Tunze mot en 16 000l/t Laguna på samme oppsettet. Med Tunzen på totalt 44 000l/t ble det flott sirkulasjon. Når jeg benyttet 1 stk 16 000l/t Laguna raste innredningen sammen og koraller løsnet osv.

For meg betyr det mer hvilke type pumpe man benytter og ikke så mye hva spesifikasjonen sier. Kommer nok til å sette opp 1*16 000l/h med OM system på mitt nye karr. Vil spare både strøm og ikke minst at det blir lydløst og ikke minst at man sparer seg for en haug med lite dekorative pumper.

Svar på ditt spørsmål er at man nesten må se hvordan det ser ut med den sirkulasjonen man benytter :-)