robin73 Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 i dag fik jeg et lite sokk da jeg regnet samen sirkulasjon jeg har i karet mit. det er jo kun sløv het som kjør det at jeg ikke var klar over vor mye jeg har he he men har putte inn noen nye og bytte ut noen son over tid uten og tengtt på vor mye det blitt men nå har jeg 38880 L/H DET JEG VIL HØRE LIT MENIGERE OM DET HAR NOE FÅR SEG :confused: OG NÅR DU HAT FÅR MYE SIRKULASJON:confused: HER ER DET BARE OG KOMME MED MENINGER OM DET KUN ER SYNSING ER DET HELT GREIT OG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Høyer'n Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 Hvor stort er karret ditt? Jeg har ca 25.000 l/t på mitt 540 liter karr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robin73 Posted November 7, 2010 Author Report Share Posted November 7, 2010 OK MIT ER PÅ 960L så da er det knase ikke så mye da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Høyer'n Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 Er nok ikke for mye nei :-) Så lenge alle fiskene og korallene vokser og trives, så er det vel greit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seeker Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 2 stk vortech mp 40 + 3000 l/h på returen skulle vel bli ca 27000 l/h og karet er vel 530 liter ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 Det er ikke bare antall liter i timen som gjelder men også type pumpe og plassering av disse. Jeg testen oppsett(430l) med 1 stk 20 000l/t, 2 stk 12 000l/t Tunze mot en 16 000l/t Laguna på samme oppsettet. Med Tunzen på totalt 44 000l/t ble det flott sirkulasjon. Når jeg benyttet 1 stk 16 000l/t Laguna raste innredningen sammen og koraller løsnet osv. For meg betyr det mer hvilke type pumpe man benytter og ikke så mye hva spesifikasjonen sier. Kommer nok til å sette opp 1*16 000l/h med OM system på mitt nye karr. Vil spare både strøm og ikke minst at det blir lydløst og ikke minst at man sparer seg for en haug med lite dekorative pumper. Svar på ditt spørsmål er at man nesten må se hvordan det ser ut med den sirkulasjonen man benytter :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robin73 Posted November 7, 2010 Author Report Share Posted November 7, 2010 har diverse merker og typer:D og det se jo bra ut men trengte knase jeg kunde gå ned lit men da får det være son det er til jeg får en veiv boks. får nå er det så mange pumper og få gjemt bort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vannpytt Posted November 8, 2010 Report Share Posted November 8, 2010 Jeg har en Tunze Wavebox , 4x 6105 på puls 40% - 80% (5000-10000lpt x 4) og retur på ca 4,5-5000 lpt i et langt mindre kar enn ditt, så det er nok ikke feil det du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts