Gguldal Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 Lurte litt på om det var noen som viste ossen Anemone dette er. Noen som ser noe annet en bare Anemona på disse bildene også da? ;-) Bilde tatt ovenifra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 fin reke;-) kansje en Heteractis crispa eller Condylactis gigantea, men var litt vanskelig å se på bildet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gguldal Posted November 5, 2010 Author Report Share Posted November 5, 2010 Da tror jeg heller det er en Crispa =) Ligner nemmelig på denne her http://www.furzmulde.de/Jan/960L/images/crispa.JPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agathos Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 Klarere ikke å se hva det er, men uansett hva det er har den mistet symbiose-algene sine og ser veldig pjusk ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TeMa Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 Klarere ikke å se hva det er, men uansett hva det er har den mistet symbiose-algene sine og ser veldig pjusk ut. Ikke nødvendigvis vel? Jeg har sett flere hvitaktige anemoner og kan ikke tro at alle har vært i dårlig form. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agathos Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 Ikke nødvendigvis vel? Jeg har sett flere hvitaktige anemoner og kan ikke tro at alle har vært i dårlig form. Jeg glemte et "mest sannsynlig" inni der. Så vidt jeg vet er alle anemoner det er vanlig å ha i saltvannsakvarier fotosyntetiserende, dvs at det er avhengig av symbiose med alger som inneholder fargerike pigmenter. Det kan godt være det finnes dypvannsanemoner som lever der det ikke er lys og derfor kan være hvite, men jeg har vanskelig for å tro at slike selges. Denne gangen husket jeg "så vidt jeg vet", for jeg tar forbehold om at det finnes naturlig hvite anemoner som ikke lever i symbiose med zooxantheller og som lever på grunt vann. For øvrig vil en "bleket" anemone (som har mistet symbiontene) og som ikke mates jevnlig sannsynligvis sakte dø i karet (under et år). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gguldal Posted November 5, 2010 Author Report Share Posted November 5, 2010 (edited) Si hva du vil Syk eller ikke. Si hva du mener, jeg liker den. Den har lilla tupper. Spiser og har blitt dobbelt så stor som den den var når jeg tok bilde. Den kom i går. Ferdig snakka. Edited November 5, 2010 by Gguldal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agathos Posted November 5, 2010 Report Share Posted November 5, 2010 Si hva du vil Syk eller ikke. Si hva du mener, jeg liker den. Den har lilla tupper. Spiser og har blitt dobbelt så stor som den den var når jeg tok bilde. Den kom i går. Ferdig snakka. Bra den spiser, da går det nok godt med den. Men ikke bli overrasket dersom den ser helt annerledes ut om 12 måneder :-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts