Jump to content

Id på Anemona

Gguldal
 Share

Recommended Posts

Ikke nødvendigvis vel? Jeg har sett flere hvitaktige anemoner og kan ikke tro at alle har vært i dårlig form.

Jeg glemte et "mest sannsynlig" inni der.

Så vidt jeg vet er alle anemoner det er vanlig å ha i saltvannsakvarier fotosyntetiserende, dvs at det er avhengig av symbiose med alger som inneholder fargerike pigmenter. Det kan godt være det finnes dypvannsanemoner som lever der det ikke er lys og derfor kan være hvite, men jeg har vanskelig for å tro at slike selges.

Denne gangen husket jeg "så vidt jeg vet", for jeg tar forbehold om at det finnes naturlig hvite anemoner som ikke lever i symbiose med zooxantheller og som lever på grunt vann.

For øvrig vil en "bleket" anemone (som har mistet symbiontene) og som ikke mates jevnlig sannsynligvis sakte dø i karet (under et år).

Si hva du vil Syk eller ikke. Si hva du mener, jeg liker den.

Den har lilla tupper. Spiser og har blitt dobbelt så stor som den den var når jeg tok bilde. Den kom i går. Ferdig snakka.

Bra den spiser, da går det nok godt med den. Men ikke bli overrasket dersom den ser helt annerledes ut om 12 måneder :-).