Jump to content

Doris

bubbles
 Share

Recommended Posts

Hei var i akvarie butikken her om dagen og gikk til innkjøp av den blå fisken (med alzeimerz) fra filmen "nemo"

Karret jeg har er ikke større en 130l, men etter å sluppet fisken oppi karret ser den ut til å benytte seg av all mulig plass til å svømme i, lurer på om den type fisk kanskje er eller blir litt for stor for karret.

De som solgte meg fisken mente at den vil klare seg i karret en god stund fremover....

Nå kommer det jo helt klart an på størrelsen til fisken. Men kirurger generelt sett er glade svømmere, og trenger mye plass å boltre seg på.

Dersom du føler den er for stor for akvariet ditt, så ville jeg returnert den. Den vil uansett relativt raskt vokse seg for stor for akvariet du har (selvf. avh. av størrelsen den har nå da...)

Dorry

Har du da planer om å ha ett større karr etterhvert? om du opplyste dem om dette? isåfall om det er en bitte liten Dorry kan jo det gå fint nok det. Om ikke ville de da ta den i retur når den ble for stor for ditt akvarium?

Om ikke hadde jeg nok latt den få komme tilbake til butikken.

Anbefalt hjem til Dorry er vel ca 500++ og oppover så da kan nok 130 kjappt bli litt i minste laget

den er ca 5cm lang, avventer litt, men de på jan holt sa dem mulig kunne ta fisken i innbytte.... grei butikk det der ;) prisen på fisken er dyrere desto større den er ? ikke det at jeg skal ha den i karret til den blir metern lang .... vet dere hva prisen på disse fiskene generelt ligger på? følter meg snytt til de grader enna jeg fikk den litt billigere .

Bubbles: hvor mye er det for denna blå fisken ??

butikk: 1250,-

bubbles: (gulp...... )

så gikk de med på 950,- men jeg hadde 600 å handle for så fikk den for det ... regner med at prisen ligger der omtrent 600..

men å prøve seg på 1250,- virker bare grååådig !!!!

Hei var i akvarie butikken her om dagen og gikk til innkjøp av den blå fisken (med alzeimerz) fra filmen "nemo"

Karret jeg har er ikke større en 130l, men etter å sluppet fisken oppi karret ser den ut til å benytte seg av all mulig plass til å svømme i, lurer på om den type fisk kanskje er eller blir litt for stor for karret.

De som solgte meg fisken mente at den vil klare seg i karret en god stund fremover....

Det er uten tvil en av de kirurgene som vokser raskest. Er redd akvariet ditt fort blir for lite. Tror jeg ville returnert den tilbake til butikken.

den er ca 5cm lang, avventer litt, men de på jan holt sa dem mulig kunne ta fisken i innbytte.... grei butikk det der ;) prisen på fisken er dyrere desto større den er ? ikke det at jeg skal ha den i karret til den blir metern lang .... vet dere hva prisen på disse fiskene generelt ligger på? følter meg snytt til de grader enna jeg fikk den litt billigere .

Bubbles: hvor mye er det for denna blå fisken ??

butikk: 1250,-

bubbles: (gulp...... )

så gikk de med på 950,- men jeg hadde 600 å handle for så fikk den for det ... regner med at prisen ligger der omtrent 600..

men å prøve seg på 1250,- virker bare grååådig !!!!

ser at doris , palett kirurg koster 675 -, iflg. prislisten til janholtakvarium.no ..dette for en av størrelse medium , slik at 600 for en en small size er sikkert bra ..

http://www.janholtakvarium.no/?page_id=233