Jump to content

Saltvannsmøter i Grenland

Recommended Posts

Takker så mye til Vegard m/frue for flott bevertning. Mye fine akvarier, både salt og ferskt :-)

Også mange flotte bilder og videoklipp fra Hurghada. Må få kommet meg til Rødehavet selv en gang.

Simon lagde kake, til tross for at han ikke kunne være med på møtet. Det står det respekt av!

Neste møte blir ved Halle Mølle. Utrolig nok skal vi våge oss over fylkesgrensen neste gang. Håper det går greit :D Vi har måttet bytte dag, så nå blir det første mandag i måneden istf.

Regner med Emiiil informerer her i tråden når det nærmer seg :-)

• Replies 472
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Møte i Vestfold....

Jeg husker alt.....

Før eller siden.

Folk trenger bare å minne meg på det en fire - fem ganger.....

Så husker jeg det.

Jeg reiser bort - ja, jeg er tilbake til mandag den 5. mars, da

- men jeg må få husket å lage veibeskrivelsen - så dere finner frem !

Ja da tar vi det mens vi husker det - selv om det er en snau uke igjen.

Ja det finnes altså 2 alternative ruter fra nabokommunen > fra Langangen.....

Enten gjennom Tvedalen (Tverrdalen/Tveidalen - stryk det som ikke passer)

- eller via Larvik, (dette er riktignok 5 min / 5,3 km lenger > men med noe rettere vei).

I begge tilfeller skal RV302 > Brunlanesveien brukes for å komme frem til målet.

Kjører du Tvedalen butter du i denne veien - og skal svinge til venstre - altså mot Larvik og IKKE Helgeroa.

Kommer dere fra E-18 på avkjøring til Larvik, er det første vei til høyre, skiltet Helgeroa Nevlunghamn RV302.

Dere skal altså til, Brunlanesveien 781, men, nummeret står ikke noe sted. Riktignok er husnummeret synonymt med antall km, altså 7,81 km fra Farriseidet (avkjøringen E18 til larvik) og frem. > Men ...

Dog så er det satt STORE Serverdighetsskilter 250m før avkjøring fra begge retninger. De er på ca 1,5 x 2 m, og er tekstet Halle Mølle. (Ps. Disse er ikke satt opp for anledningen, men er et fast inventar på veien). I tillegg er et lite pil-skilt satt opp på motsatte side av veien ved innkjøringen - rett før brua > fra larvik - og etter brua > fra Tvedalen.

Når dere tar av veien, skal dere umiddelbart til høyre - altså ikke rett opp mot gården - men bort til møllesteinen Halle Mølle, og til venstre for dette skiltet.

De 2 hjulsporende ender da opp i en rødmalt liten stue hvor dere finner meg og mine fisker.

http://kart.gulesider.no/m/9TNrY

Ja, det er et nesten Fish Only kar, men bare alt går seg riktig til ... Blir nok alt så meget bedre. Dere får ta ekskusjonen dit hen at dere lærer hvordan et kar ikke bør se ut.....

Så finnes det jo kanskje andre også - som har lyst på å komme.... > Nordfra....

Samme veibeskrivelse til dere > unntak av at når dere kjører av E18 > svinger dere til høyre mot Helgeroa/Nevlunghamn RV302 - og ikke ned til Larvik.

Dere må gjerne tilkjennegi hvor mange som kommer - så jeg vet hvor mange stoler jeg må snekre....

Advarsel: Om en av de 3 firbente angriper - Ligg stille til hjelpen kommer :D

Hans Kristian

Alias Emiiil

Mobil 40482822 (Om allikevel etter denne nidtidige veibeskrivelsen skulle bringe noen på villspor)

Edited by Emiiil

Opp på toppen igjen.... + dementi av advarsel

Dere må gjerne tilkjennegi hvor mange som kommer - så jeg vet hvor mange stoler jeg må snekre....

Advarsel: Om en av de 3 firbente angriper - Ligg stille til hjelpen kommer :D

Hans Kristian

Alias Emiiil

Mobil 40482822 (Om allikevel, etter denne nidtidige veibeskrivelsen skulle bringe noen på villspor)

Antagelsesvis trenger jeg ikke å snekre stoler i det hele tatt .....

I flg. tilbakemeldinger.....

Men dere er velkommen alle som ønsker - medlemmer eller ikke.

Å bare sånn at dere vet det, advarselen er trukket tilbake ....

Mor og hundene rømmer huset for å gi bedre plass

Da slipper dere å ha hundene på fanget, og måtte kose med dem hele kvelden....

Er det noe spesielt jeg skal ta med til deg i dag Emil?

Brus, kjeks koraller? glassroser?

Kjeks koraller høres spennende ut ...

> Er de spisenes, eller er det en koralltype som jeg ikke kjenner til ......

Og glassroser har jeg kanskje bare 1 igjen av (jeg tror den andre døde - jeg kom til skade for å søle litt eddik like i nærheten av den....) - men jeg tror det holder med den ene.......

Andre typer koraller er jeg litt avmålt for å sette i karet - inntil vannverdiene er helt stabile.

Det eneste måtte være var om en av dere noen alger til å putte i sumpen ??

Kaffe og brus har jeg (---- inntil videre).

Velkommen.

Takker så mye for nok ett hyggelig saltvannstreff! Hans Kristian stilte opp med gode vafler, kaker, kaffe og brus. Så alle trillet ut døren på vei hjemover :D

Du trenger ikke å være så beskjeden når du snakker om akvariet ditt! Dette var veldig bra, og den nasoen har ikke jeg sett like flott hos noen her i landet ihvertfall!

Neste treff blir hos unge herr Kåsa. Tar jeg ikke feil, så blir det 2.april.

- Mer info kommer senere.

• 3 weeks later...

Minner om at det er en uke til nytt hjemmemøte, hos Jørn Kåsa.

Han har etterhvert nå fått opp ett meget flott akvarium, som er vel verdt en titt :-)

Jørn legger inn adressen her, men det er altså til mandagen, kl. 18:30.

Vi forsøker også å få til litt bildevisning. Det er en akvarist fra Vestfold, som har vært hos DeJong, og har tatt en del bilder og litt video. Jeg vet det er flere som har veldig lyst å se på disse bildene. Han skulle forsøke å få tatt turen, så vi håper dette går i boks :-)

Ut over dette, så blir det vel det vanlige akvarieslarvet. Møtet er helt uhøytidelig, så man trenger ikke å ha noen "jeg er ikke flink nok akvarist" kvaler med å ta turen :-)