Miriam og Asbjørn Jahre Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Hei ser att noen bruker så kaldt død stein som bakvegg i akvariet, skal i gang med 1400 liter + sump 375 nå og lurte på om noen har erfaringer med dette ? hva skal en feste det med, cilikon, er det noe som har bilder eller meninger om dette så blir jeg glad.;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludi Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Hei. Allerede på begynnelseen av 80-tallet innredet jeg et akvarium med død LS mm limt opp på en isoporplate bakerst i karet. Limet jeg brukta var en to-komponent jeg kjøpte fra et drammensfirma. Det hele gikk bra helt til jeg satte inn en trykker, den begynte å tygge på isoporen, og hele tiden siden fløt det av isoporkuler i vannflaten. Ikke helt vellykket kan man si. Men bakveggen i akvariet gav et veldig fint inntrykk. Noen av steinene fra denne bakveggen fulgte med når jeg innredet mit nye kar for to måneder siden, med lim, små rester av isopor og det hele. Dette her er kanskje ikke til så sto hjelp, men en slik bakvegg, kan bli en fin bakvegg.;-) Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knut Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 Bak vegg Halo Du kan også bruke to lag m egg-crate plater,stripse disse sammen i like store biter som bak-veggen din. Så kan du punkt lime denne fast m/ pu skumm/bygg-skumm på veggen din,stripse den fast,hvis du har mulighet til det. Steinen kan så stripses,limes sammen m/litt pu/skumm og speedglue i ikke alt for tunge biter til egg-crate veggen din. Mvh Knut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emiiil Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 (edited) Ta deg en tur til Terje - Skrotrot og se ... med egne øyner. (Han er en "knakanes" kjekk kar - som da ikke bor så langt unna deg). Det gir en forbløffende god plass i karet i forhold til å stable opp langs veggen - som jeg nå har gjort. Men det er mulig at jeg hadde valgt en "eggcrate"-løsning - da kunne jeg ha stripset i tillegg - i tilfelle silikon'en slapp fra steinen eller glasset. Edited November 2, 2010 by Emiiil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miriam og Asbjørn Jahre Posted November 4, 2010 Author Report Share Posted November 4, 2010 Takker for svar.;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Ulf Knutsen Posted November 4, 2010 Members Report Share Posted November 4, 2010 Grønne ølkasser som man kutter til, slik at man får en L formet fasong med " Ribbevegg " gjør at man kan stripse fast sten. Dette kan man da bygge ut så langt man ønsker. Sander har en slik sak i karet sitt. ( Holmestrand ). MVH Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts