Jump to content

Stein som bakvegg.

Recommended Posts

Hei. Allerede på begynnelseen av 80-tallet innredet jeg et akvarium med død LS mm limt opp på en isoporplate bakerst i karet. Limet jeg brukta var en to-komponent jeg kjøpte fra et drammensfirma. Det hele gikk bra helt til jeg satte inn en trykker, den begynte å tygge på isoporen, og hele tiden siden fløt det av isoporkuler i vannflaten. Ikke helt vellykket kan man si. Men bakveggen i akvariet gav et veldig fint inntrykk. Noen av steinene fra denne bakveggen fulgte med når jeg innredet mit nye kar for to måneder siden, med lim, små rester av isopor og det hele.

Dette her er kanskje ikke til så sto hjelp, men en slik bakvegg, kan bli en fin bakvegg.;-)

Øyvind

Bak vegg

Halo

Du kan også bruke to lag m egg-crate plater,stripse disse sammen i like store

biter som bak-veggen din.

Så kan du punkt lime denne fast m/ pu skumm/bygg-skumm på veggen din,stripse den fast,hvis du har mulighet til det.

Steinen kan så stripses,limes sammen m/litt pu/skumm og speedglue i ikke alt for tunge

biter til egg-crate veggen din.

Mvh Knut

Ta deg en tur til Terje - Skrotrot og se ... med egne øyner.

(Han er en "knakanes" kjekk kar - som da ikke bor så langt unna deg).

Det gir en forbløffende god plass i karet i forhold til å stable opp langs veggen - som jeg nå har gjort.

Men det er mulig at jeg hadde valgt en "eggcrate"-løsning - da kunne jeg ha stripset i tillegg - i tilfelle silikon'en slapp fra steinen eller glasset.

Edited by Emiiil