Jump to content

Tunze multicontroller - 7095 vs 7096

Haimat
 Share

Recommended Posts

Du kan ihvertfall ikke koble den gamle utgaven 7095 til en PC.

7096 har vel fått noen nye egenskaper/programmer.

Les mer =-infoxunter026"]her

Edit: Du må kanskje kopiere URL inn i nettleseren, da forumet fjerner linken på den bakerste delen her....

Edit 2: Tror jeg fikk fikset linken allikevel.

Edited by kimshans

Du kan ihvertfall ikke koble den gamle utgaven 7095 til en PC.

7096 har vel fått noen nye egenskaper/programmer.

Les mer =-infoxunter026"]her

Edit: Du må kanskje kopiere URL inn i nettleseren, da forumet fjerner linken på den bakerste delen her....

Edit 2: Tror jeg fikk fikset linken allikevel.

Kan visst alltid regne med å få hjelp fra deg, Kimhans. Svarer alltid på mine dumme spørsmål! Hehe..

Takker, har lest litt på siden nå. Men engelsken min er ikke akkurat på topp, så forstod ikke alt. Men vil gjerne høre litt mer erfaringer.. hvis noen har.

Vet ikke helt om jeg skal kjøpe den ene eller den andre.

Hehe, gjør bare så godt jeg kan :-)

Kan bare svare for 7095, da det er denne jeg har benyttet siden oppstart. Den har fungert helt fint her, men jeg er ikke så avansert bruker. Har koblet 3 pumper på denne, og de står slik at når to pumper går på ca 80-90% går den siste på ca 60%. Slik står de i ca. 5 sekunder, før de bytter om. Da går to på ca. 60% og en på 80-90%.

Dette har fungert fint her hos meg, og jeg har kjørt slik siden oppstart. Bare justert litt på ytelsen.

Det som overrasker meg litt er at den nye utgaven er en del billigere, så det kan jo hende det er noen forskjeller jeg ikke har fått med meg. For i utgangspunktet ville jeg selv valgt siste utgave.

Vi får se om det er noen andre, med erfaring fra begge, som kan gi noen anbefaling her.

Sånn i all enkelthet - en 7096 kan gjøre alt en 7095 kan gjøre, pluss litt til. Fordelen med 95 er at du ikke trenger en PC for å programmere den, mens fordelen med en 96 er at du kan programmere den med PC'en... Velg 96, programmer den med PC'en og koble til akvariet. Jeg har planer om å kjøpe meg en 96 snart. Jeg har sett på softwaren, og det ser veldig bra ut.

Sånn i all enkelthet - en 7096 kan gjøre alt en 7095 kan gjøre, pluss litt til. Fordelen med 95 er at du ikke trenger en PC for å programmere den, mens fordelen med en 96 er at du kan programmere den med PC'en... Velg 96, programmer den med PC'en og koble til akvariet. Jeg har planer om å kjøpe meg en 96 snart. Jeg har sett på softwaren, og det ser veldig bra ut.

Hmm, sitter litt med den samme avgjørelsen selv. MEN - kan 96 softwaren funke for Windows 7 da? Ser at det kun nevnes Windows 98, 2000, XP og Vista.