Jump to content

vann lekarse

robin73
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg ikke tar helt feil er vel dette egentlig en kran fra Gardena hageutstyr som er beregnet på mini-vanningsannlegg. Hvis jeg har rett, er den laget for og brukes utendørs i blomsterbedd. Ergo, det skjer lite hvis de går lekk.

Det kan hende at jeg tar feil, men den ligner veldig. :-)

Enig med Morten.

Alle mine kraner lekker og jeg har derfor plassert kranene over eller i sumpen. Jeg tror det er saltavleiringer som gjør at kranene slites ekstra og lekker etter en stund. Kjedelige greier, men tviler på at man finner små kraner av høy kvalitet til en fornuftig pris som ikke inneholder noen deler av korroderbart metall :-(

Er du sikker på at lekkasjen er i ventilen?

Grunnen til jeg spør er på min tilsvarende må jeg være nøye med at slangen som er tredd på inn til ventilen sitter skikkelig. Hvis denne ikke er det er det lett å få en liten lekkasje.

Det er vel en silikonslange og siden den er veldig myk virker det som den kan utvides noe over tid.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvis jeg ikke tar helt feil er vel dette egentlig en kran fra Gardena hageutstyr som er beregnet på mini-vanningsannlegg. Hvis jeg har rett, er den laget for og brukes utendørs i blomsterbedd. Ergo, det skjer lite hvis de går lekk.

Det kan hende at jeg tar feil, men den ligner veldig. :-)

den følte med reaktoren. vemme som lager den den vet i jeg den er nåkk original som skal være der

Grunnen til jeg spør er på min tilsvarende må jeg være nøye med at slangen som er tredd på inn til ventilen sitter skikkelig. Hvis denne ikke er det er det lett å få en liten lekkasje.

Det er vel en silikonslange og siden den er veldig myk virker det som den kan utvides noe over tid.

helt siker det render ut av kranen og testet den med og blåse og jeg så det er ingen tvil den er kun utett den ene vegen

den følte med reaktoren. vemme som lager den den vet i jeg den er nåkk original som skal være der

Den ser helt lik ut som luftekranene på skummeren min. Og de er identiske med slike kraner fra Gardena. Så dersom du får tak i en slik fra ett hagesenter, så kan du bare bytte til en ny kran. Men klart, kvaliteten er jo da den samme som kranen du har. Så den varer jo ikke evig den nye kranen heller som du evt. kjøper....

Hos meg lekker det ut av kranhendelen. Har tørket hele enheten for så å observere hvor vannet kommer ut. Hos meg har ikke dette vært noe problem da vannet har dryppet rett i sumpen.

Den ser helt lik ut som luftekranene på skummeren min. Og de er identiske med slike kraner fra Gardena. Så dersom du får tak i en slik fra ett hagesenter, så kan du bare bytte til en ny kran. Men klart, kvaliteten er jo da den samme som kranen du har. Så den varer jo ikke evig den nye kranen heller som du evt. kjøper....

ok da får jeg se mo jeg finer det på hagesenter