diseldyret Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Hei! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med hva dette er (se bilder) . Er det noe jeg bør fjerne?? Mvh. Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondial Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Vet ikke hvordan det skrives, men det er vel kalurpa alger, som ikke er andbefalt å ha i karet. Det lærte ihvertfall jeg i dag på reef symposiumet. (med forbehold om at jeg ikke missforsto ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saltstian Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 grape caulerpa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Den kan du trygt fjerne . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vladis Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Anbefalles ikke å ha i karret fordi. Jeg er bare nisjarig. Har slike alger selv i karret og luker de stadig bort. Er det noe negativ povirkning de har på karret.:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diseldyret Posted October 24, 2010 Author Report Share Posted October 24, 2010 Takk for rask tilbakemelding! Algene er nå fjernet så gått det lar seg gjøre, sitter som f på LS!! Hva kan årsaken være til at disse algene blomster opp?? Kan årsaken være at karret er rimelig ny-oppstartet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven-Egil Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Disse kommer ofte ut av levendestein, så man bør ha noen "beitedyr" for å holde dem vekk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludi Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Slike ønsker jeg meg til å ha i refugiet. Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vladis Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Komm innom meg, bor i Vestby så kan du få noe alger av meg. Har flere tiper i refugiumet.Blant annet de du har list på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariahennes Posted October 25, 2010 Report Share Posted October 25, 2010 Jeg hadde grønne dusker med algevekst sånn stort sett over alt i karret, så anskaffet jeg en Salarias og han/hun gjorde rimelig kort prosess med alt som var grønt gitt. Vet ikke om de spiser alle typer grønt, men min er utrolig flink til å luke vekk. Skulle bare ønske han likte glassroser også...sukk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GSM Posted November 4, 2010 Report Share Posted November 4, 2010 Jeg tar gjerne litt caulerpa av deg om du har mer igjen og vil bli kvitt. Driver å planlegger refugium i samme størrelse som hovedkaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts