Jump to content

Deltec MCE600 m/400 luft i timen!

Goofy
 Share

Recommended Posts

Det jeg sliter med er at skummet blir altfor stivt. Istedet for å falle sammen igjen oppi skummerkoppen som væske tyter det ut av luftehullet på toppen av skummeren istedet. Noe kommer selvfølgelig oppi skummerkoppen, men når den er rundt halvfull, begynner det å tyte ut av luftehullet. Jeg har redusert lufttilførselen til rundt 50%, men sliter fortsatt med samme problemet. Hva er det som skjer?

Er lufttilførselen pip åpen våtskummer den bare og fyller skummerkoppen på null komma niks. Skummerkoppen er hevet ca. 5cm opp fra minimum. Det kan da vel ikke være meningen at lufttilførselen skal strupes enda mer? Den våtskummer jo ikke og skummet er stivt som bare det.

Noen forslag?

Sliter ikke med alger eller dårlige vannverdier heller.

Vannbytte er på 10% i uka. Karet har gått i ca. 2mnd.

Mvh.

Karsten

Edited by Goofy

du kan prøve å heve koppen samtidlig så du øker luft mengden, jeg har koppen temlig høyt og kranen i ca kl 2, da har jeg mellom vått skumm

Takk for raskt svar:-) Skal prøve det. Hvor mange cm er det hos deg, fra undersiden av utløpet og ned til toppplaten løpet går igjennom?