bubbles Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 hei. har rsm 130l, er klar over at tanken er i de mindre størrelser, men lurer veldig på om jeg skal gå til anskaffelse av en keiser.. syntes disse var innmari fine hvor mange fikser er ellers maksimalt for en sånn størrelse??? takker for svar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goofy Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Du kan ha en dvergkeiser i karet ditt. Større keisere vil ikke få nok svømmeplass. Når det gjelder hvor mye fisk du kan ha så kommer det litt an på hvordan du har tenkt å sette opp karet ditt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dvergkeiser Posted October 14, 2010 Report Share Posted October 14, 2010 Også dvergkeisere trenger mye svømmeplass. Kanskje C.argi , den minste av slekten , greier seg i 130 l , de andre og større artene vil nok være hemmet i et så lite kar. Jeg synes av og til at mine to (C.flavissimus) kunne ha godt av større kar (de er i 350 l nå) Jeg har hatt en dvergkeiser forbigående i 100 l , det var tydelig at det var trangt for fisken. En annen ting er , at om man velger små fisker , så er det mulig å øke antall litt i forhold enn om man velger større arter ... mvh thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluppy Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 En annen ting er , at om man velger små fisker , så er det mulig å øke antall litt i forhold enn om man velger større arter .. Hvor mange små fisker som f.eks klovner og firefish anbefaller du i et 105liter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludvik Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Jeg mener at 4-5 rolige småfisker burde gå i 105l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goofy Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Jeg mener at 4-5 rolige småfisker burde gå i 105l Holder med Ludvik her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted October 16, 2010 Report Share Posted October 16, 2010 Hei jeg har 10 fisk i 150 liter, en gul kirurg (liten), en dvergkeiser (Centropyge acanthopsen), sandgobi, 2 ocelaris klovner, 1 tomatklovn, 2 stripede damsler, 1 svenske, 1 pseudochromis paccagnelae. Fungerer bra da jeg har endel sten og mykkoraller som gjemmesteder..... Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts