Jump to content

Del til Tunze Turbelle 6055

CP
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Tunze Turbelle 6055 som selvfølgelig ikke ville starte igjen ifm. vannbytte :? Har lagt den i eddikvann en times tid men det hjalp ikke (veit det er litt kort). Sjekka hjemmesida til Tunze og ser at de selger en reservedel som kalles "Bushing and attenuation disk" =6055.740"]http://www.tunze.com/details.html?&L=1&C=NO&user_tunzeprod_pi1[prodid]=6055.740

Noen som veit om "bushingen" er den skiva som står under impelleren, altså nederst på akslingen? Jeg kan ikke huske å noen gang ha sett en "attenuation disk", men det kan kanskje forklare hvorfor pumpa står;-)

Noen som veit noe om dette?

CP

Har lurt litt på om det er trafo'n, jmf. Emiiils problem i en annen tråd. Det er et grønt lys på siden av den som skal lyse når pumpa funker, men jeg husker ikke om den lyser når strømmen er koblet til trafo'n uten pumpa, eller om pumpa må være tilkoblet og gå? Uansett lyser'n ikke nå samma hva jeg gjør...

Anybody?

CP

Har lurt litt på om det er trafo'n, jmf. Emiiils problem i en annen tråd. Det er et grønt lys på siden av den som skal lyse når pumpa funker, men jeg husker ikke om den lyser når strømmen er koblet til trafo'n uten pumpa, eller om pumpa må være tilkoblet og gå? Uansett lyser'n ikke nå samma hva jeg gjør...

Anybody?

CP

Lampa på poweret skal lyse grønt, så sant støpselet står i kontakten og det er 230 v der.

Gjør den ikke det er poweret gåent.

Du kan jo sjekke med en annen 230v -kabel vis du har.

Jeg har separat transformator ved siden av poweret, som "aldri" går i flg. Tunze - kanskje untatt når du vanner den - har jeg funnet ut.

Lampa på poweret skal lyse grønt, så sant støpselet står i kontakten og det er 230 v der.

Gjør den ikke det er poweret gåent.

Du kan jo sjekke med en annen 230v -kabel vis du har.

Jeg har separat transformator ved siden av poweret, som "aldri" går i flg. Tunze - kanskje untatt når du vanner den - har jeg funnet ut.

Hørtes lurt ut; den funka ikke på annen kontakt heller, skal se litt på kabelen. Har forstått det som at disse trafoene går i ny og ne, men heller dem enn pumpa ;-)

Uansett funker nok vanning av trafoer dårlig 8-)

CP