Jump to content

Borre akvariumet mitt.

Espen Larsen
 Share

Recommended Posts

Da nærmer dagen seg, for at jeg skal borre mitt akvarium.(hvis jeg får tak i et bor til en rimelig penge, eller lånt et). Jeg skal kjøpe meg et borrestativ på jula, slik at selve borringa går lettere.

Tenke jeg skulle bruke noe kitt, til å lage en liten dam der hvor jeg skal borre. slik at jeg konstant har kjøling.

Har ikke bestemt meg 100% for hvilken side jeg skal borre i ennå. Det billigste hvis noe ryker, er jo definitivt en av sidene, men jeg tror at det vil bli finest hvis jeg tar det på midten, for da kan jeg igrunn skjule dette med steiner osv. Noen som har en formening om dette?

Jeg gleder meg ikke spesielt til detta, men en gang må bli den første. Kommer til å legge ut bilder av hvordan det går, uansett om jeg lykkes, eller knuser hele dritten. :-)

Wish Me Luck;-);-)

Edited by Espen Larsen

Vet ikke hvor det er å få kjøpt, men jeg har lånt meg et borstativ hvor det er en plate som er gummibelagt, som borret passerer. Gummien hindrer at borret sklir.

Det som jeg ble anbefalt, og gjorde (med godt resultat) - å borre fra begge sider !

PS. Jeg borret i 19mm og 15 mm glass med godt resultat.

Det stativet du har sett deg ut - forstår jeg ikke helt om borret kan vries helt utenfor skruestikka - men hvis ikke - vil jo avstanden mellom søylen og borret være avgjørende for hvor langt inn på glasset du kan borre.

Har også nå forsøkt å borre på "frihånd" , med et utrolig mye dårligere resultat !

(Dette var i sumpen - så ikke så avgjørende).

Edited by Emiiil

Hei!

Når jeg borret mit kar laget jeg en boremal av akryl som jeg festet på akvariet med et par klemmer fra Clasohlson. Deretter hadde jeg en jif-flaske med vann som jeg sprayet på med gjevne mellomrom for å kjøle og blåse vekk støv :-) Boret kjøpte jeg på ebay til den nette sum av 8 usd inkl frakt kr for 2 stk 35mm, og de funket som bare det :D