Jump to content

Hva bruker du av fotoutstyr

creek
 Share

Recommended Posts

Brukte en Nikon D80 med en sigma 105mm macro. Dette ble desverre solgt for å kunne finansiere et Leica M8.

Har testet ut dette til akvariefoto, men fungerer dårlig, så det blir nok snart et dslr i tillegg.

kult:D va synes du om kamera da?? hade lyst på det fan bare til 54.999kr er sykt:p så slo jeg me fra den takken ganske fort

http://www.japanphoto.no/product/digitalkamera/leica/leica-m8-digital-hus-hvit-m-28mm-f2.8-asph-solv/?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Leica%20M8%20Digital%20Hus%20Hvit%20m/28mm%20f2.8%20AS&referer=kelkoo_no

kan du lege ut bilder fra det kamera va synes om det:-)??

du kan jo brøve dete Leica Macro-M 90mm sett m/ f4/90mm

Edited by saltstian

Kjøpte et brukt, og kom unna ganske greit. Man kan få et M8 + et av de rimeligere objektivene for 12-15 000. Var ca det jeg fikk for Nikon pakka jeg solgte, så ble ikke så veldig dyrt.

Men det er ikke veldig egnet til macro foto. De fleste leica objektivene har en nærgrense på 70 cm.

De siste bildene her er tatt med leicaen.

Kjempekamera til sitt bruk.. Men med en ramme som viser sånn ca hva du får med på bildet, manuell fokus og manuell blender er det en utfordring av og til.

Kjøpte et brukt, og kom unna ganske greit. Man kan få et M8 + et av de rimeligere objektivene for 12-15 000. Var ca det jeg fikk for Nikon pakka jeg solgte, så ble ikke så veldig dyrt.

Men det er ikke veldig egnet til macro foto. De fleste leica objektivene har en nærgrense på 70 cm.

De siste bildene her er tatt med leicaen.

Kjempekamera til sitt bruk.. Men med en ramme som viser sånn ca hva du får med på bildet, manuell fokus og manuell blender er det en utfordring av og til.

har du noen bilder tat ute me det kamer ?

vis kjøpe noe brukt mase ine her http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/index.cgi :-)

Mellomring til objektivene gir en mye bedre nærgrense.

Jeg har brukt mange forskjellige brennvidder, men ofte med mellomring nettopp på grunn av nærgrensen på objektivet.

Makrolinse med mellomring er heftig på koraller som står nærme glasset. Flytt eventuelt løse koraller nærme glasset for fotografering. :-)

Mine 2 cent.