Jump to content

tanker om nytt kar

cruze
 Share

Recommended Posts

Som overskriften sier så tenker jeg på ett nytt kar da dama syntes det gamle er for langt og jeg syntes det er for smalt hehe.. kona mener at ett 60*60*60 ville kunne bli fint men ser da at jeg må har 24w lys for at det ikke skal gå utenfor.

Tenker da 6*24w ati lampe kunne vært fint til denne. dette vil gi ca 1,3w pr liter hvis jeg ikke har bommet helt. noe som jeg tror vil holde.

men ingen selger 24w rør. og har vel heller ikke sett noen som har 24w lampe. burde jeg gå opp i lengde og heller gått for 39w. noen som har noe meninger om dette. mulig det bare er jeg som har låst meg litt. er vel ingen som syntes det er noe fint med ei for lang lampe hehe.

men nok om det.

kare blir mest sannsynlig ett WoHa Exclusive 60 x 60 x 60 litt usikker på hvor jeg skal plassere overrenning om det blir i hjørnet eller midt på. kom med forslag og litt for og imot hvis dere ønsker.

borde blir laget av 2*4 bedre og lage det for stort enn for lite :)kjedelig med masse vann på tregulv

av utstyr skal jeg bruke det jeg har fra det gamle.

skummer aph 525

3x tunze 6055 med multi kontroller

div pumper og phost reaktor.

balling kommer også til og bli satt igang så fort karret er klar og blir fylt opp igjen har ikke brukt den enda da det har vært litt usikkert rundt karret.

alt dette skal igjennom ett godt bad med eddik så det blir så godt som nytt. tenker og kjøpe ny stein da som dere sikkert husker har jeg fått en fin mengde isopoder. korallene går vel også med da jeg ikke vil ta sjangsen om det følger noe med dem... de har blitt fine så er litt synd men overlever vel. håpe på en bedre runde denne gangen..

Isopodene har enda ikke tatt fiskene mine men de er jaggu kjappe når jeg tok live av en krabbe. satt og så på og det tok ikke mange minuttene før det bare var skalle igjen.

Så da dama kom og spurte pent om vi kunne bytte det smilte jeg pent fortalte planene jeg hadde fra før :)