jossi Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 I morgen tidlig setter vi oss på flyet for å nyte 14 dager med varme og dykking i Sharm el Sheik. Kommer til å knipse bilder og kanskje legge ut noen bilder hvis det er interesse for det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllanL Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Hmm, vi drar på tirsdag... men bare for en uke. -Allan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramboroy Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Anbefaler El Fanar og sharks bay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fishy Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Lykke til! Håper dere får en fin tur. Og garantert interesse her iallefal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 God tur! Sol, varme og dykking høres deilig ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benedikte Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 God tur! Veldig gjerne bilder :-):-):-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ojani Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Var der i sommer Var der i sommer bodde på martim jolie ville vedsiden av sharksbay , vi hadde finere rev med hotellet er på ras mohammed. Er vel 4-5 skilpadder som vanligvis holder til i sharksbay og. Og i 5-7 tiden kommer det en del svære murener ut av hulene sine. helt magisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 5, 2010 Author Report Share Posted October 5, 2010 (edited) Da er vi atter en gang godt på plass i Sharm. Et av verdens beste dykkersteder, uten tvil. Her et par tre bilder fra dagens dykking. Tror dere jeg koser meg, godde venner????:-) 40 varme på land, 29!!!! i vannet!! Edited October 5, 2010 by jossi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 5, 2010 Author Report Share Posted October 5, 2010 (edited) Kanskje litt i overkant av selvdiggerbilder, men uansett: A.Sohal. Min favorittfisk og den jeg mener er den flotteste fisken fra Rødehavet. Denne hissigproppen ble skikkelig sinna hvis vi tok tak i tauet på bildet. Det var helt klart HANS revir, og bare å holde unna. En stor opplevelse. Flere bilder følger senere. Edited October 5, 2010 by jossi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 5, 2010 Author Report Share Posted October 5, 2010 Var der i sommer bodde på martim jolie ville vedsiden av sharksbay , vi hadde finere rev med hotellet er på ras mohammed. Er vel 4-5 skilpadder som vanligvis holder til i sharksbay og. Og i 5-7 tiden kommer det en del svære murener ut av hulene sine. helt magisk Enig, Sharks Bay gir råbra dykking. Vi bor på Hyatt denne uken, og revet er flott. Men i morgen drar vi hele dagen til Sharks Bay og på torsdag er det snorklingtur til nasjonalparken Ras Mohammed. Kanskje jeg får lurt inn et vrakdykk på HMS Thistelgorm.....:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimes Posted October 5, 2010 Report Share Posted October 5, 2010 Utrolig flotte bilder! Skal si jeg savner å dykke når jeg ser slike bilder! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted October 5, 2010 Report Share Posted October 5, 2010 Kanskje litt i overkant av selvdiggerbilder, men Neida, det er bare hyggelig å se at du koser deg. Fortsatt god ferie :-) Mvh Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenN Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Du har jo utvilsomt med deg en god fotograf også. Flotte bilder. Fortsatt god ferie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Ser helt kanon ut...og i stor kontrast til sprutregnet utenfor døra her. Ha en fortsatt strålende ferie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariahennes Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Du slenger vel sammen et lite foredrag med bilder for fremvisning til oss heldige sjeler som bor i nærlæiken når du kommer hjem? (hjemmemøte hint hint) Jeg merker at det kribler i dykkersertifikatet (som er skammelig ubrukt) når jeg ser slike bilder, og det å se koraller i sitt rette element har fått en helt ny betydning nå som man har bitte små versjoner av dem hjemme selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GauteG Posted October 6, 2010 Report Share Posted October 6, 2010 Du slenger vel sammen et lite foredrag med bilder for fremvisning til oss heldige sjeler som bor i nærlæiken når du kommer hjem? (hjemmemøte hint hint)Jeg kan ikke helt se at man nødvendigvis må bo i nærheten for å nyte godt av slike hjemmemøter.... ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 7, 2010 Author Report Share Posted October 7, 2010 Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger!! Enda en strålende dag med spennende snorkling og dykking ligger foran oss. Legger med et bilde til av Acanthurus Sohal. Sammen med Pygoplites diacanthus, som vi ser mange av hver dag, svømmer disse rundt som edelstener på hvert eneste dykk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 7, 2010 Author Report Share Posted October 7, 2010 Her ser dere minstegutten min, Mathias på 7 år, som spent ligger i overflaten og speider etter pappa og forsøker å fange boblene hans. På sikkerhetsstoppen på 5 meters dyp kommer han ned og sier hallo. Litt herlig. Om noen år har han dykkerflasker på ryggen han også..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Kristian Posted October 7, 2010 Report Share Posted October 7, 2010 Gode minner Har du tid og har du lov, sjekk "blue hole" Hils Manta Ray som bor på Tiran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Kristian Posted October 7, 2010 Report Share Posted October 7, 2010 hadde lagt inn dette på en annen tråd (dahab) dykk 1 Jeg var på land.... et lite hull i bakken med vann i ca 2 m2 (the bell) entret inni... hodet først og 31.7 m rett ned "et naturlig rør" og plutselig er du i havet som å bli født på ny....svømmer til høyre og litt oppover etter 30 min inngang til the blue hole... canyen var dykk nr 2 her dykker du "under havet" i en stor sprekk og svømmer med ryggen nedover og kikker opp i havet, når sprekken åpner seg mer og mer.... fantastisk! kanskje et av de beste dykkene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 7, 2010 Author Report Share Posted October 7, 2010 (edited) dykk 1 Jeg var på land.... et lite hull i bakken med vann i ca 2 m2 (the bell) entret inni... hodet først og 31.7 m rett ned "et naturlig rør" og plutselig er du i havet som å bli født på ny....svømmer til høyre og litt oppover etter 30 min inngang til the blue hole... canyen var dykk nr 2 her dykker du "under havet" i en stor sprekk og svømmer med ryggen nedover og kikker opp i havet, når sprekken åpner seg mer og mer.... fantastisk! kanskje et av de beste dykkene Ja dette er et artig dykk. Helt klart. Jeg dykket akkurat dette dykket da jeg var i Dahab for 2 år siden. Denne gangen blir det koralldykk, snorkling med ungene og HMS Thistelgorm neste søndag. Dette krigsvraket er alltid en vinner:-) Under ser dere besøket vi fikk utenfor døra i kveld. Var så søt at han fortjente et bilde:-) Edited October 7, 2010 by jossi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BareAre Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 Fine bilder Dag-Jostein. Må nok komme meg til Sharm en gang. Are Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vegard Haugen Posted October 8, 2010 Report Share Posted October 8, 2010 Kjempeflotte bilder Jossi! Minner meg på at jeg har tre engangskameraer som må fremkalles... fra sist tur. Engangskamera bruker å være nedtur, men alltid spennende å se hva man tok bilder av. Dumt at det koster så sinnsykt med vanntett Nikon kamerahus. Var i Sharm og Dahab i vår, gleder meg til å reise ned igjen. Revene er helt fantastiske der. Tror kanskje det blir Dahab neste gang, da jeg hovedsaklig var i Sharm sist. Har planer om å reise i starten av mars. Slikk sol, plask og kos dere skikkelig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 10, 2010 Author Report Share Posted October 10, 2010 Takk for det Vegard og Are!! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jossi Posted October 10, 2010 Author Report Share Posted October 10, 2010 (edited) Skattejakt i fjæra utenfor hotellet Nens de to eldste går dykkerkurs, gikk jeg og minstemann på jakt i strandfjæra utenfor hotellet vårt idag. Vet ikke hvem av oss to som synes det var mest spennende.....En drøm for saltvannsakvarister. :-) Flere bilder kommer senere i kveld. Vi skal bare inn til Nama Bay og spise middag først:-) Acanthoplura haddoni - giant chiton. Disse ligger tørt på steiner i fjæra når sjøen trekker seg tilbake. Her snakker vi ruskjell!! Bildet over viser Tetraclita squamosa - giant barnackle. Under hver eneste sten fant vi store mengder slangestjerner i alle slags farger. Har ikke klart å finne navnet på fiskene i bildene over. Men dette må helt klart være i nær slekt med den klassiske slamkryperen. Disse gutta sitter tørt på steiner og leter etter mat i fri luft. Skvetter over alt når vi går bortover. En utrolig artig krabat. En type Sally lightfoot, beitende på tørt land. Massevis av disse også. Bilet under viser en større type, ca 15 cm fra beinspiss til beinspiss. Er heller ikke helt sikker på hva vi fant på de to siste bildene fra skattejakten vår. Jeg tror det må være en eller annen slags snegle, da lukkekapselen er solid slik den er på feks eurbosnegler. Trodde først det var en type børstemark, men det er det ikke. Disse finner vi også inngrodd i store, saktevoksende poriteskoraller, så de må bli veldig gamle.... Edited October 11, 2010 by jossi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts