Jump to content

Hva er det egentlig som skjer?

Sven-Egil
 Share

Recommended Posts

Som noen muligens har fått med seg så arrangerer vi et stormøte. :D

Etter masse jobbing over mange år har vi klart å få Julian Sprung til Europa- og ikke bare til Europa men til lille Norge.

(Så vidt meg bekjent har Julian Sprung aldri holdt foredrag i Europa før.)

Julian Sprung er som kjent en av verdens ledende foredragsholdere og forfattere kanskje mest kjent for bokserien The Reef Aquarium Volum 1, 2 og 3.

Også kjent som "Bibelen" blant saltvannsakvarister.

Og når vi endelig har klart å få til dette og i tillegg topper opp med Alf Jakob Nilsen og Peter Schmiedel fra Belgia (som er en av verdens beste oppdrettere på saltvannsfisk)

Da burde serveren vår knele av påmeldinger fra ivrige saltvannsakvarister som vil lære av de alle beste, men merkelig nok så skjer ikke dette.....

Hva er det egentlig som skjer???

Er det virkelig ikke spennende nok?

Kan folk så utrolig mye at de ikke har noe mer å lære?

Og ikke skal Sven-Egil holde foredrag heller. ;-)

(Selvfølgelig har en del folk meldt seg på!

Også fra bla Sverige.)

Men jeg synes antallet er mye lavere en forventet!

Så derfor lurer jeg virkelig på om folk vet hva de egentlig går glipp av. :?

Finnes det virkelig noen grunn til å ikke være med på dette møtet?

p.s. Det er ennå mulighet til å melde seg på.

Og skulle du "bare ta en tur innom om det passer seg slik"- så sliter du litt.

For de som vil være med må melde seg på...

Da kaster jeg meg ut i det for å høre... Er det noen fra stavanger som skal øst over?

Har du sett denne, innlegg 4?

http://www.aquafreaks.no/forum/saltvannsforum/3815-velkommen-til-reef-symposium.html#post30335

Det er i alle fall samkjøring/selskap på en del av veien, hvis du ikke allierer deg med Gaute som bor enda nærmere Stavanger.

Nå kjører folk fra Mandal, Kristiansand, Bergen osv og tilbyr kompiskjøring.

(Da sparer man mye)

Bare et tips ;-)

Jeg starter etter jobb en gang på fredagen fra Lindesnes/Mandal, og svisjer hjemover på søndagskvelden.

Håper nok på at "et eller annet" er åpent, så jeg kan få lagt igjen noen penger for noe levende.... :rolleyes:

Tlf.: +47 40222468 for samkjøring (Vi trenger jo ikke være kompiser, bare fordi vi sitter i samme bil... :lol:)

Ja, jeg håper virkelig at alle som har den minste mulighet for å komme på dette møtet stiller for å høre på disse, i verdens sammenheng, flinke folkene.

Snu alle steiner folkens, for dette skjer ikke igjen med det første.

PS: jeg har en her fra Bergen som skal kjøre sammen med meg. Sleng dere sammen i en bil og kjør. Det blir billig.

Tips: dere kan vel lage en "Event" på Facebook så får dere flere treff der. Sikker flere som er interessert i emnet selvom de ikke har saltvannsakvarie hjemme. Jeg kjenner i alle fall 2 biologer som jobber på universitet og er interessert.

Så kan alle som har Facebook profil sende Event'en til alle i sin venneliste... Det kan bli mange mennesker til sammen. Dere treffer garantert en ny målgruppe :)

Edited by BigBlue

"Hva er det egentlig som skjer?"

Jeg synes dere har gjort et godt stykke arbeid, kjempe :-)

Når det er sakt så lurer jeg litt på hvilke antagelser ledelsen har lagt til grunn for et eventuelt estimat når det nå utrykkes frustrasjon.

Det som er et faktum er at en rekke personer vil føle at de har et begrenset utbytte av et foredrag på engelsk. Ikke bare at foredraget foregår på engelsk, men settingen vil bli preget av dette. Tror ikke det skal mye innlevelse til for å skjønne at en rekke akvarister ikke søker en slik sosial setting. Dette var bare en grunn.

Det er heller ikke til å underslå at en slik helg fort vil komme på 4-5000kr om en kommer fra f.eks. Trondheim. Det kan sikkert gjøres rimeligere, men vi snakker ikke om interrailpersoner ;-)

Lykke til med festen, det blir helt sikkert givende :-)

Fortsatt plass til flere som:

Vil lære noe.. eller bekrefte at de kan alt....

Har lyst på litt sosial omgang med andre saltvannsakvarister....

Vil spise godt til en billig penge...

Demonstrere ferdigheter i baren....

Vinne flotte premier!

Eller se det siste av produktnyheter fra inn og utland.

Mulig noen prioriterer noe som skjer hvert år i stedenfor noe som skjer 1 gang. Men man vet jo aldri... Folk kjøper heller en fisk en å være med på en " En gang i livet opplevelse".

Er storauksjon i Oslo på Lørdagen. vet ikke hvor mange ferskvanns akvarister det er her inne, men mulig man taper antall deltakere fordi det kræsjer med dette.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er storauksjon i Oslo på Lørdagen. vet ikke hvor mange ferskvanns akvarister det er her inne, men mulig man taper antall deltakere fordi det kræsjer med dette.

Jeg vet Oslo AK i utgangspunktet var velvillig innstilt på å finne en annen helg til sin storauksjon, da symposiet ikke kunne flyttes.

Det ble dessverre ikke mulig for OAK å flytte heller, men som jeg sa på møtet i Oslo sist torsdag; hvorfor ikke gå på auksjon lørdag, og symposiet på søndag?

En bedre akvarieweekend kan kun tenkes å være med på symposiet begge dager:roll:

Og som Benedikte er inne på, Oslo AK har ny storauksjon allerede i januar!