Gøran Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Xenian begynner å ta over karet. Hvordan luker man bort fra steinen? Har prøvd å dra den av men sitter godt og vanskelig å få tak på. Noen som har tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaalGisle Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Det går som regel greit å rive den av underlaget, men det vil bestandig sitte igjen noen rester som så utvikler seg til nye koraller. Om du skal fjerne helt har jeg kommet til at 36% eddik satt med sprøyte inn i korallen er det mest effektive. Men ikke behandle så mange koraller av gangen. Ikke så bra med mye eddik i vannet. Pål Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
h_g Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 har du eksta som du kan gi bort, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saltstian Posted September 27, 2010 Report Share Posted September 27, 2010 Xenian begynner å ta over karet. Hvordan luker man bort fra steinen? Har prøvd å dra den av men sitter godt og vanskelig å få tak på. Noen som har tips? komer lit an på typen heller åsen den våkser tror jeg . jeg måte ta ut stene go skrube den. jeg prævd dynke den ne edik. to jo helt av hos me i gamle kare mit. lit fint men blir får mye av det goe:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miriam og Asbjørn Jahre Posted September 28, 2010 Report Share Posted September 28, 2010 Jeg begynte med kull og det klarte de ikke . alle døde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BigBlue Posted September 28, 2010 Report Share Posted September 28, 2010 det kan stemme at xenia ikke liker kull... Prøv kullfiltrering et par dager. Det kan fungere om dine xenia ikke er vant til kull fra før. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts