Jump to content

Polystyrene

kent
 Share

Recommended Posts

Hva er plast?;-)

Du kan prøve å dyppe delene i aceton, å holde de sammen til acetonen er fordampet.

Er ikke helt sikker på hva som var den "destuktive" substansen til polystyren(er på reising og har ikke permen fra mitt supre plast sveise kurs her8-)) men det går å prøve med div alkoholer eller kjemikalier.

Ville tippet aceton, da dette iallefall funker på ABS.

Kalle.

Hei kalle!

Dette er vist en veldig "vanlig" type plast som brukes i alt mulig. Vil tro at det er flere typer lim som kan egne seg, men det var det å finne et som er sikkert å bruke i akvariet også da :)

Eneste erfaringen er at juwel karene kommer med disse filtrene sittende limt til glasset med silikon (regner jeg med) og det sitter som støpt.

Tør ikke starte med det før jeg er helt sikker, ls skal evnt stables opp på det :)

Hei,

polystyrene mener jeg kan limes med det samme limet som man bruker til bygging av sånne små fly modeller etc. limet er egentlig et løsemiddel som "sviser" sammen polystyrene. Når limet er fordampet og delen ordentlig vasket og skylt bør det ikke være limrester igjen, men kan ikke love noe på det punktet.

mvh Leif

Hei Leif!

Har funnet flere typer lim som modellbyggerne bruker, så jeg får ta meg en tur i en hobby butikk. Regner med at du har rett i forhold til at tørket lim ikke avgir stoffer...alternativt så lurer jeg på om ikke Tec7 også kan fungere. På sidene deres står det at det skal lime "alt" inklusive plast og PVC. Har sendt dem en mail så får jeg se :)