Gå til innhold
Frank

Bildetråd på LPS

Anbefalte innlegg

Det er mange heftige LPS der ute, så det kunne vært artig å se hva vi har her på berget. Oppfordrer alle til å legge ut et bildet til inspiarsjon for andre :-)

Dette er en av mine egne.

Favia%20gronnrod.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Flott sak, tror ikke jeg har sett den tidligere :-)

Ja, vet ikke navnet men det tror jeg nok jossi kan da den er fra han :)

Er på vei ut 10 nye hoder på stammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bidrag fra meg også. Kveldsstemning fra 3000-literern:

DSC_00384.JPG

DSC_00392.JPG

De gule formerer seg nå på helt nye sider av akvariet. Artig å se at det plutselig dukker opp nye polypper her og der. En annen av mine favoritter er den storhodede som jeg fikk tak i under Indonesiaturen. Hodene på denne er 4 ganger så store som den "vanlige" oransje Tubinariaen. Et smykke:

DSC_0023.JPG

DSC_0024.JPG

DSC_00371.JPG

Endret av jossi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastiske koraller, Jossi. Skulle ønske jeg kunne se de med egne øyne.

Blir litt forvirret av navna. Tubinaria, er det en type Dendrophyllia? Hvilken av disse er det som går under kjælenavnet ”Sun Coral / Sun Polyps”?

Uansett: Hvordan oppfører de seg i forhold til lys? Er de mest åpne om natta?

Åpner de seg stort sett bare når en mater de?

(Dersom denne tråden var ment bare for bilder og ikke ”rene diskusjonsinnlegg”, så bare slett innlegget mitt så kan jeg ta det på PM)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen

Fantastiske koraller, Jossi. Skulle ønske jeg kunne se de med egne øyne.

Blir litt forvirret av navna. Tubinaria, er det en type Dendrophyllia? Hvilken av disse er det som går under kjælenavnet ”Sun Coral / Sun Polyps”?

Uansett: Hvordan oppfører de seg i forhold til lys? Er de mest åpne om natta?

Åpner de seg stort sett bare når en mater de?

(Dersom denne tråden var ment bare for bilder og ikke ”rene diskusjonsinnlegg”, så bare slett innlegget mitt så kan jeg ta det på PM)

Takk for korreksjonen. Du har selvsagt helt rett. Dette er Denrophyllia. Litt sent i natt når bildene ble lagt ut:-)

Korallene står delvis i skyggen, men tåler også direkte lys hos meg. De er åpne stort sett hele dagen, men mest om natta. Polyppene kommer ut og spiser hver gang jeg forer dem - 2-3 ganger daglig.

Velkommen til en titt. Jeg skal passe på at den blomstrer når du kommer på besøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vi har den typen å :)

Jeg har og en slik , den har ca 15-20 hoder ...er litt inntrukket nå på grunn av noen eremitter , evt. krabber har spist litt på noen av hodene ...får bare håpe den kommer seg igjen ..nå når både krabbe og eremitter er ute av karet .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et halvt år gammelt bilde av min Cynarina lacrymalis. Fantastisk flott korall, men gikk dårlig i kombinasjon med keisere og palettkirurg. Fiskene er nå borte :-)

LPS7.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Her er et halvt år gammelt bilde av min Cynarina lacrymalis. Fantastisk flott korall, men gikk dårlig i kombinasjon med keisere og palettkirurg. Fiskene er nå borte :-)

LPS7.jpg

Denne var flott Frank. Tror jeg må ha en sånn jeg også:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange flotte bilder her ja :-)

2 bilder av torch korallen min.. Det første er tatt rett etter den blei kjøpt.. det andre er tatt nylig.. Ser ut som den trives :-)

P5140976.JPG.c0acc6e1b6daf424ca14326d92df577f.JPG

P7070199.jpg.5cfd7ee29afcc30044afcef129cd2c6e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå