Anartica Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 eg har en korall som begynner å myste mye vev,tror den har mystet en del fra i går til i dag, men kossen kan eg få den bedre, eg kjøpte den på tirsdag, tror den var sånn når eg kjøpte den, men eg såg ikke skikelig på den då, den har ingen ting ute heller. bildet er fra i går, kan ta bedre bilde, men har ikke kamera nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Endre.Aa Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 jeg ville gjort minst mulig med korallen.... sjekket verdiene i karet kanskje... koraller kan og miste vev om de står i direkte strøm... i framtiden ved korallkjøp bør du se etter om hvite/døde felt er på fram eller tilbakegang.... når de begynner å miste vev kan dette gå veldig fort og hele korallen kan være død på et par timer. det finnes desverre ikke noen vidunderkur mot rtn/stn, men det kommer av stress for korallen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted April 22, 2010 Author Report Share Posted April 22, 2010 skal teste vannet etter på, den fikk nokk en fæl tur, tok vell ca 7 timer fra butikken til den kom i akvariet mitt, så det kan vel være det. kan sette den der det er minst strøm, den får ikke så mye strøm der den står nå det var første gong eg kjøpte koraller, var så mye å se, eg har fartfall lert meg det til neste gong Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted April 22, 2010 Author Report Share Posted April 22, 2010 alle tuppene på xenian blir spist opp av damslene mine, vil den vokse ut igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted April 23, 2010 Author Report Share Posted April 23, 2010 kan eg dele den, der den forsatt ikke har mystet vev, eller vil ikke det virke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts