Jump to content

Kan boksereke ta fisk?

lunde
 Share

Recommended Posts

Boksereka klyper etter alle fiskene som kommer i nærheten. Trur faktisk den klarte å klype bicolor angelen, fordi den fekk opp farten noke voldsomt når den kløyp etter den ;-)

Men til spørsmålet.. Kan den ta fisk? Prøver den å ta dei eller bare jage dei vekk? Den gjer det uansett om den henger opp ned i hula si eller er ute å leter etter mat..

De kan jo ta fisk men de er ikke de kjapeste. Jeg har ett par som går hus meg og de er store. Hos meg gjør de ingen skade en å rydde opp etter andre. samle alle mat rester . hoper det går greit hus deg også.Jeg ville tro at den tar kun de den for tak i og det er syk og veldig svak og skada fisk som ikke greier å svømme. Men hva skal man med en så syk fisk. Jeg mener det er bedre at reka tar den og forsiner seg en at den dør og rotner mellom steinene. Jeg har studert de lenge i karret mit og kom frem til at fiska var ganske nisjarige på boxe reken og rekene bare vifter og advarer fiska at de vil vare i fred. De ville ikke bli pelt på nesa. Også trekker de seg unna. Vet om flere som har de og har ikke hørt enda at dem har fanga frisk som er frisk rask og uskada.

Min mening og arfaring med de.:D:D Lykke til med reka. De er kjempe fine foresten

Satser på at det går bra ja..

Stemmer nok det som du sier at den bare skremmer fiskene litt for at dei ikkje skal bli innpåslitne..

Veldig stilige å sjå på når den går å leiter etter mat.. har blitt litt meir husvarm nå så den kommer fram når eg mater.. har også okkupert hula til pusserekene ;-)

pm du har mye plass og huler så er det ingen problem de flitter ett annet sted og lager pussestasion. Jeg har hatt ett par boxe reker i snart 2 år og de har blitt store også har jeg 16 pussereker og 4 ildreker. Har ikke mista noe av fisk eller reker. Boxe rekene mine holder seg stortset på ett sted oppunder ett stein og går ikke mye rundt