Jump to content

framtidens planer

Icefyres
 Share

Recommended Posts

Ok så er jeg bitt kanskje litt av basillen men iallefall holdt meg unna litersyken. Det som ser fryktelig spennende ut nå etter mitt "lille" 240l Deltec kommer seg og blir stabilt og morsomt å jobbe med er planen om et lite "soverom" akvarium. Det er da tanke på

http://www.janholt.no/index.php?nr=90&case=4&id=206&idkategori=99&startrow=

har lest litt om de og nye sockets+pærer så er det visst bare lek og morro. Det jeg lurer litt på er komboen pistolreke og pom pom krabbe på den plassen? vil det funke eller blir jeg plutselig manglende en krabbe og har en mett reke?

Dette er ikke noe som skal oåpp i morgen for å si det sånn mer sånn når høsten faller på og man trenger noe nytt inne prosjekt og det store akvariet har blitt flott og jeg har prøvd og feilet litt neddi der med mer vann og lettere å overleve små feil. Men en pompom er så fryktelig liten og jeg tror ikke det å putte den i en 240l vil bli noe morsomt å se på i det hele tatt? Eller tar jeg helt feil?

• 2 weeks later...

Planer om alt annet enn å ta over verden.

Så tenker jeg litt høyt igjen i håp om litt input og tanker rundt mitt lille nano/pico igjen. (liker å ha litt klare planer på småtteri prosjekter).

Bio load er jo ganske viktig når det er snakk om såppas små kar som jeg tenker på (23l) så her er noen komboer jeg vurderer, om noen har hatt artene og har noen disse er morsomme/de der bare gjemmer seg 99% av tiden tips etc så er det flott.

:lol:(Tallene er ikke noen "ønskeliste" bare litt enklere og oversiktlig.):lol:

1)Yasha gobi + Randalls pistol shrimp.

2)3x Sexy shrimp +2-3 Pom pom krabber.

3)Mantisreke alene.

Disse da med noe litt her og der knapper og kanskje noe annet av korall + 2-3 kilo LS +sand.

Det skal og tillegges at alt av levende har muligheten om det ikke passer inn og eller blir for store eller noe skulle gå bajs har en kjapp retrett mulighet til 240l i stua.

Forressten om noen har erfaring med Fluvalen i hennhold til lyd og "alge gnukking" i hjørner og sånt må og gjerne si noen ord om det.

Guest MikeH
Kjøpte min for 100kr.. Ser den skjelden.. Kun aktiv ei stund etter lyset er slått av.. Og då sitter der stort sett i huler når eg har sett den :-)

Billig. Har den fortsatt anemonene sine eller har den mistet de?

hmm

Ern nok alternativ 2 som hra stått mest i tenkeboksen i siste tiden ja. litt av cluet med 2-3 Pom poms er vel at om 1-2 gjemmer seg er det kanskje en oppe og vinker litt og alltid en reke her og der som står og leker Jlo her og der. det er snakk om et "skrivebords akvarium" så det at det skjer litt der er jo bare stas.

En annen greie er jo hva annet man skal stikke neddi der. Ting som vokser og må trimmes ofte eller blir bare digre er jo ikke så stas da jeg tror det lett kan bli litt pes å komme til her opg der til tider. Så det blir vel noen knapper og litt vi får se hva. Som sagt tidligere er det mest sannsynlig et høst prosjekt. Så jeg får vel finne hva jeg skal fylle 240l med først tenker jeg og kanskje fragge noe derfra.

mer spm

Noen som har noen erfaring med disse?

http://korallen.mystore.no/ds_product_info.php?cPath=34_201&products_id=1494

Vet at noen har satt opp en MP10 med stor suksess men den koster jo mer en akvariumet så da blir det litt overkill på akurat dette prosjektet. Ellers ser jeg og noen som har satt inn 2x Koralia Nano men synes de blir litt store igjen. Så ramlet jeg over disse og de så jo både små og nette ut. Men jeg aner jo ikke om de er stille etc? så da blir det å spørre