Jump to content

red sea max grus hjelp

Anartica
 Share

Recommended Posts

Man får med en spesiell grus når man kjøper RSM.. Det er ikke vanlig grus, men kun bitte små runde kuler! Rett å slett falsk grus. Problemet med denne "grusen" er at omtrent alle kornene er helt identiske. Vil da derfor ikke feste seg som vanlig litt grovere grus vil gjøre over tid. Prøv kanskje å bytte ut noe av denne med grovere grus, kanskje det hjelper:?::D

Man bør helt klart vaske den grusen før man legger den i karet, hvis ikke blir det slik du beskriver,

Det er ikke nødvendigvis slik.

Det er endel av av sanden du kjøper der det står spesifikt at du IKKE skal vaske den før bruk.

Gjelder spesielt såkalt levende sand.

Personlig så vasker jeg konsekvent aldri sanden,med mindre den er brukt.

Er endel nyttige sporelementer i den tåka som blir.

Venter heller noen dager til tåka klarner.

Wiggo

Det er ikke nødvendigvis slik.

Det er endel av av sanden du kjøper der det står spesifikt at du IKKE skal vaske den før bruk.

Gjelder spesielt såkalt levende sand.

For den sanda det gjelder her, Red Sea Reef Base, så anbefales det av produsenten at man vasker den før man legger den i karet. Det er død sand, kjempedød.

Jeg har brukt Fiji Pink hele tiden siden jeg begynte å salte vannet mitt. De første posene vasket jeg, men når jeg skulle etterfylle så bare dumpet jeg hele posene rett i karet. Det ble tåke ja, men den forsvant i løpet av natten.

Jeg slet også med sandstorm en stund, men sanden trenger litt tid for å "sette seg".

Mvh Roar

den ble vasket før bruk, det var ikke meg da, men eg kjenner den som gjore det og hun sa den ble vasket godt,

når eg klarer å ruske opp litt mens eg skraper alger, så trekker skiveanemonene seg inn. virker ut som de ikke liker det.

akvariet har bare vert oppe i 3 månder,

kan det være på grunn av den at eg har så høg nitrat, når eg fikk den, så hadde akvariet vert oppe en stond så det var liv i den, men alt av teknisk hadde vert av øve helgen.

vis eg slamsuger bunnen, vil det hjelpe eller vil eg bare drepe det livet som er der? må uansett forandre på ls,en, så kunne jo gjort det i samme slengen, er det lurt eller?