Jump to content

Hule til murene

yespen
 Share

Recommended Posts

Hei..

Jeg kommer til å gå til innkjøp av en leopard murene om litt.. Dere som har murener, har dere huler til dem? Og hvor stor? Hva har dere lagd huler av? Veit at det er viktig at murenen skal ha mulighet til å skule hele kroppen, med at det er kun hodet som synes!

Alle svar motas med takk:-)

Har ikke kommet så langt at jeg har fått kjøpt meg noe murene enda, men planen min var å bygge huler + å sette inn noen pvc rør, eventuelt pvc rør med små ls biter rundt slik at det ser litt mer diskre ut.

Lykke til og legg gjerne inn noen bilder av løsningen din til inspirasjon for oss andre:-)

• 1 month later...

I dag ble drømmen oppfylt og jeg ble den lykkelige eier av en leopard murene (Gymnothorax favanigeus) :D. Stor og kraftig sak på vel en meter.. Fikk kjøpt med hula som de hadde i butikken, stor hule som var formet som stor høy stein. Det var masse alger på denne så den så veldig naturlig ut sammen med LS min:-) Så sånn løste jeg hule problemet. Veldig lettvindt. he he

Edited by yespen

I dag ble drømmen oppfylt og jeg ble den lykkelige eier av en leopard murene (Gymnothorax favanigeus) :D. Stor og kraftig sak på vel en meter.. Fikk kjøpt med hula som de hadde i bitikken, stor hule som var formet som stor høy stein. Det var masse alger på denne så den så veldig naturlig ut sammen med LS min:-) Så sånn løste jeg hule problemet. Veldig lettvindt. he he

jeg fikk idag sett en leopard murene ..som er tilsalgs i stavanger .... ca 1 meter lang ..stilig monster fisk ... men ikke noe for meg ...

Lykke til med alle de nyinnkjøpte ..:D

Takk for det:-) Ja de er noen skikkelige sværinger..:D Min ligger bare i hula si stort sett hele tiden med hodet hengene utenfor.. Men pluselig svømmer den en tur, og da ser man virkelig hvor lang den er.. Pluss at den har noen enorme tenner!

Jeg har en feit 50 cm snowflake. Hatt den siden den var mini, vokser fort. Ikke bygget noe for den. Har mye LS og den har selv gravd ut en masse sand her og der som den stikker hode ut av hver gang den er sulten. Da får den 1 stor lance fish og så er den borte i 2 dager,