Jump to content

Oppstart 720 liter!

yespen
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen:-)

Mitt navn er Espen, er 23 år og kommer ifra Krokstadelva som ligger like utenfor Drammen. Er Ambulansearbeider, men jobber for tiden på Dikemark Psyk.Sykehus. Nok om meg...

Tenkte jeg skulle dele min innteresse for saltvannsakvarie med dere godtfolk:-)

Dette blir mitt andre saltvannsakvarie. Hadde en god stund ett Juwel Trigon 190 hjørneakvarie. Dette var ett akvarie jeg hadde mye glede av, og lærte raskt at jeg måtte vær tålmodig:-) Det gikk kanskje litt fort i svingene enkelte ganger der!! Dette ble solgt for en liten stund siden, men tok ikke lang tid før det kom ett nytt i hus!

Dette ble ett 720 liter 200 x 60 x 60 cm ramme akvarie. Kommer til å kjøre en stor hang on skummer (som også kan brukes i sump senere) som er beregnet opptil 1500 liter.

Dette blir en rent fiske akvarie. Med kun fisk og LS! Synes koraller er spennende saker, men intressen for å holde kun fisker ble for stor;-)

Det er for tiden kun en kråkebolle i akvarie og noe LS fra Fiji. Men om kort tid vil de første fiskene være på plass.

Utstyr:

- Aqua Medic Turboflotor 3000 Blue hang on skummer.

-UV-Filter9 W kjøres med utvendig bøttefilter med aktivt kull og noe blå svamp. Eheim 2260 1900L/T.

-Aqua Clear sirk.pumper. Totalt nesten 9000 L/T.

-Varmekolbe 200 W Bluclima.

-4 Stk T8 Marine White lysrør.

-Aqua Medic Easy Line 150 Osmose filter.

Kom gjerne med innspill. Har ikke fått tatt noen bilder enda. Men det kommer etter hvert.

Edited by yespen

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De første som kommer om litt er en koran keiser, powder blue kirurg og en picasso trigger! Gleder meg noe volsomt:-) Blir i hovedsak fisk med litt str. på. Dragefisk og Clown trigger står iallefall veldig høyt på lista. Så synes jeg murener er utrolig flotte:-) Så jeg får se.

Da har endelig vannverdiene stabilisert seg:-) Nitritt og nitraten var en stund ganske høy en periode!

Nirtitt: 0

Nitrat: 0

KH: 6

NH4: 0

PH: 8.0

Fiskene kommer i begynnelsen av neste uke. Da blir det bilder også:D

Edited by yespen

Da har endelig vannverdiene stabilisert seg:-) Nitritt og nitraten var en stund ganske høy en periode!

Nirtitt: 0

Nitrat: 0

KH: 6

NH4: 0

PH: 8.0

Fiskene kommer i begynnelsen av neste uke. Da blir det bilder også:D

Gleder meg. Jeg skal hente LS på fredag/lørdag

Da er fisken i hus.. Ikke fiskene! Ble litt endring i planene når jeg stod der. Jeg sløyfet Powder Blue Kirurgen grunnet at det ikke er en fisk jeg ville starte med i akvariet på begynnelsen. Så skulle jeg hente Koran Keiseren, men denne var vist allerede solgt desverre:( Men to veldig gledlige nyheter ble det iallefall:D:D Fikk Picasso Triggeren min. Utrolig søt og skjarmerende fisk på ca.4 cm. Så får jeg en murene. En Leopard Murene (Gymnothorax favanigeus) på rundt 80 cm. Skal hente den i midten av Mai:-) Det blir spennende!

Edited by yespen