Jump to content

Vårt stue- OG kjøkkenakvarium

Recommended Posts

• Replies 465
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Takk. Har kalkreaktor og bruker Grotech sitt alternativ til balling. Holder et ganske lavt forbrukt av grotechflaskene pga kalkreaktoren. Det hender jeg suplementerer meg magnesium hvis den blir lav.

Hvilket lys kjører du med da?

Og mot algene dine kjør på med coral snow og zeozym + zeobak fra " korallen zucht".

Samt en sandsiler hvis du ikke har

Hvilket lys kjører du med da?

Og mot algene dine kjør på med coral snow og zeozym + zeobak fra " korallen zucht".

Samt en sandsiler hvis du ikke har

2x 250w MH, 12k pærer.1x 80w + 2x 54w t5, husker ikke helt røra (lenge siden jeg bytta) men de er ganske blå.

Hvis ikke algene forsvinner snart skal jeg vurdere KZ produktene. Er i utgangspunktet litt skeptisk til zeobak.

2x 250w MH, 12k pærer.1x 80w + 2x 54w t5, husker ikke helt røra (lenge siden jeg bytta) men de er ganske blå.

Hvis ikke algene forsvinner snart skal jeg vurdere KZ produktene. Er i utgangspunktet litt skeptisk til zeobak.

KZ produktene virker strålende hos meg... men jeg måtte gå ned i størrelse på sanden for å klare å holde den hvit

Læregutten er blitt mester. Blir straks TOTM, spør du meg. Takk for sist og gratulere med et fantastisk flott akvarium!!

Takk! Morsomt at du er inne og følger med:D Takk for sist ja, håper jeg igjen får anledning til å handle koraller hos korallfarmen en gang i fremtiden.

Dette ser meget bra ut.

Korallene begynner å få en fin størrelse og utfargingen er en fryd for øyet. Sammensettingen av farger skaper gode kontraster, og det er flott når man ser at korallene har fått stå på samme sted slik at det ser etablert og naturlig ut. Plasseringen av arter ser også gjennomtenkt ut hva gjelder vekstrate og minimalisering av skyggelegging. Det hele ser optimalt ut for utfarging!

Gratulerer! :-)

Are

Dette ser meget bra ut.

Korallene begynner å få en fin størrelse og utfargingen er en fryd for øyet. Sammensettingen av farger skaper gode kontraster, og det er flott når man ser at korallene har fått stå på samme sted slik at det ser etablert og naturlig ut. Plasseringen av arter ser også gjennomtenkt ut hva gjelder vekstrate og minimalisering av skyggelegging. Det hele ser optimalt ut for utfarging!

Gratulerer! :-)

Are

Takk for positiv tilbakemelding og hyggelig å høre fra deg igjen. Avleggerene jeg kjøpte av deg for en god stund siden har nå blitt noen av mine største koraller. Har prøvd å plassere korallene så strategisk som mulig for å ikke ta for mye plass pr korall. Ser frem til at du kommer tilbake til gamet en gang. Imens må du ha lykke til med reptilene jeg hørte du hadde skaffet deg.

Da jeg og Andreas (selje) var på zoo-hjørnet for litt siden fant vi en korall som vi begge hadde lyst på. Vi tok stein-saks-papir om hvem som skulle få kjøpe den, og jeg TAPTE:( Men Andreas er grei så da jeg var på besøk hos han i går fragga han en bit til meg:-)

Her er et bilde av den fra i går kveld, akkurat limt opp. Gleder meg til å se denne vokse.

nyfrag.jpg

Tok noen andre bilder i kveldslyset. Her en acropora jeg har hatt en god stund som har vokst veldig sakte for meg.

acropora_sp22.jpg

Acropora valida/nana neste

valida4.jpg

Ukjent

acropora_sp4.jpg

Kjøpte også en chelmon rostratus på JH i går! Dette er andre gangen vi forsøker denne fisken. Den forrige varte i 4 mnd. Den var helt klart favorittfisken så må prøve igjen:oops: Den døde nok av underernæring da den kun spiste mysis og artemia. Håper denne nye vil lære seg å spise andre ting. Den blir jaget litt av Z. xanthurum'en men tror det går seg til. Her er bilde av den tatt akkurat.

chelmon2.jpg

Edited by TeMa
Telefonens stavekontroll blir noe ivrig når jeg skriver latinske navn

Takk for kommentarene fellow reefers:D

Chelmon'en har spist mysis og begynt å forsyne seg av de uendelig mange små børstemarkene vi har (vil gjerne bli kvitt de da de har tatt helt overhånd så det er bra). Kirurgen har ikke lenger så stort behov for å tøffe seg så dette skal gå bra:D

Hvis du trenger glassroser kan du få noen av meg:mrgreen:

Fine bilder Kevin! Skal ta med meg kameraet en dag:-)

Har nok glassroser selv! Hehe. Ja du er velkommen med og uten kamera! Men hadde vært kult å "leke" litt med det:D

Liker den nye fraggen fra deg skikkelig godt! Håper på litt mer farge så blir det fort en skikkelig favoritt. Kom innom en dag og hent supermannen din8-)

jeg vet ikke hva jeg skal si. Er inponert over utfargingen av koralene dine. Har liksom ikke ord å beskrive det med. Sykt fint. Jeg blir bare kvalm.

Lurte på om du fortsat har noe frags av den rosa stylopora eller posilipora det var. kunne tenke meg en rosa frag. også kanskje en rosa histryks. jeg har kunn den rød og kunne tenke meg en rosa.:roll::roll:

jeg vet ikke hva jeg skal si. Er inponert over utfargingen av koralene dine. Har liksom ikke ord å beskrive det med. Sykt fint. Jeg blir bare kvalm.

Lurte på om du fortsat har noe frags av den rosa stylopora eller posilipora det var. kunne tenke meg en rosa frag. også kanskje en rosa histryks. jeg har kunn den rød og kunne tenke meg en rosa.:roll::roll:

Takk vladis! Du har et fantastisk bra kar selv så du har ingenting å være misunnelig på hvertfall :D veksten din er helt overlegen.

Hystrix kan jeg fragge til deg når som helst. Den rosa styloporaen har jeg ikke frag av nå, kan se om jeg kan ta en. Den er ikke så stor. Pocilloporaen har jeg, men styloen er mest rosa så du vil nok ha den tenker jeg:rolleyes:

Fantastisk kar med fantastiske koraller! :)

Har fått med meg at du har noen avleggere til salgs. Får håpe det er noen igjen til meg når karet mitt er ferdig innkjørt om et par uker :D

Takk! Er litt utelukket for øyeblikket. Men har noen som står og vokser i fragkaret, så om en liten stund har jeg nok noen klare:-)