Jump to content

Berlin

jossi
 Share

Recommended Posts

Har netopp kommet tilbake etter en langweekend i Berlin med min kjære frue og yngste sønn. Vi besøkte akvariet i Berlin Zoo og SeaLife ved SAS-hotellet på Alexanderplatz. Jeg ble meget positivt overrasket - har aldri vært i Berlin før, men det var absolutt verdt pengene og tiden. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder her fra hva vi opplevde.

Først akvariet i Berlin Zoo:

DSC_00151.JPG

DSC_00181.JPG

DSC_00221.JPG

DSC_00362.JPG

DSC_00462.JPG

DSC_00572.JPG

DSC_00651.JPG

DSC_00691.JPG

DSC_00882.JPG

DSC_0100.JPG

DSC_0112.JPG

DSC_01413.JPG

DSC_00552.JPG

DSC_01581.JPG

Så gikk turen til Sea Life ved Alexanderplatz og fjernsynsmasta hvor vi senere tok heis opp til en fantastisk utsyn over Berlin i 203 meters høyde.

Men først ved målet: Sea Life og det de reklamerer for er verdens høyeste Aquadom; et akvarium i sylinder med heis i midten hvor man kan bli med opp og ned i det 30 meter høye karet. Spesielt, helt klart. Først noen bilder fra akvariet på "bakkenivå":

DSC_03631.JPG

DSC_0380.JPG

DSC_0389.JPG

DSC_0393.JPG

DSC_0400.JPG

DSC_0408.JPG

Så var vi endelig i Aquadomen. Helt greit, men ikke noe mer enn det. Resten av akvarieanlegget var vel så bra. Spesielt å se fiskene svømme mellom deg og rommene i hotellet!!

DSC_0441.JPG

Hele turen kunne endt i katastrofe, da vår kjære sønn ble slukt av en stor grusom hai i Legoland Berlin. Men sønn av den redningsmannen han er klarte han med nød og neppe og kjempe seg ut av det grusomme monsterets bitt og buk, og fulle av opplevelser, mat og god drikke vendte vi så kursen hjem til Hobøl og påske med enda flere unger, katter og fisker.

DSC_0560.JPG

Edited by jossi

Ja det ser jeg det er.. Det er en ganske ekstremt stor fisk kan man si;-)

Helt riktig ja. Et stort beist. Og ferskvannsavdelingen var også meget omfattende, med representasjon fra absolutt alle verdensdeler. Noen ciclider fra Madagascar tok nesten pusten fra meg. Nydelige.