Jump to content

Snegle råd, haster???

thojo
 Share

Recommended Posts

Skrev denne tråden på virvelløse dyr også, før jeg så at det er vel her den hører hjemme.

Gikk inn og så at karet jeg satt opp for litt siden var litt grumsete. Når jeg lette etter årsaken så jeg at den største turbosneglen drev å pumpet ut noe hvit guffe i vannet. Er dette reproduksjons adferd, og vil karet ta noe skade av det?

Skrev denne tråden på virvelløse dyr også, før jeg så at det er vel her den hører hjemme.

Gikk inn og så at karet jeg satt opp for litt siden var litt grumsete. Når jeg lette etter årsaken så jeg at den største turbosneglen drev å pumpet ut noe hvit guffe i vannet. Er dette reproduksjons adferd, og vil karet ta noe skade av det?

Ja, og nei. Etterhvert vil du nok ha en del småsnegler :-)

Var så dum at jeg la tråden ut på virvelløse dyr også, så kopierer svaret over hit:

Kan jo hende. Dette var den største turbon jeg har og den er utrolig stor, men når jeg så hvor mye og hvor mange ladninger den sendte ut ble jeg imponert(og jeg er utdannet sexolog;-)). Men kan det skade karet? Vannet så mer eller mindre ut som om jeg hadde tømt en kartong melk i det, gjør dette noe med vannkvaliteten?

Ikke sant. Begynner å se bedre ut allerede. Endel av korallene klappet sammen, men har åpnet seg. Enten satte de pris på ejakulasjonen eller ikke, men de kommer sakte ut igjen. Skummeren reagerte ikke nevnverdig på den lille orgien, men er det sånn at disse sneglene har ukjønnet formering eller trenger de å være to? Selv om mye sikkert går i skummer og filter bør det bli endel turboer med den satsen hvis de er ukjønnet. Vet jo at endel snegler ikke trenger partner.

Ikke sant. Begynner å se bedre ut allerede. Endel av korallene klappet sammen, men har åpnet seg. Enten satte de pris på ejakulasjonen eller ikke, men de kommer sakte ut igjen. Skummeren reagerte ikke nevnverdig på den lille orgien, men er det sånn at disse sneglene har ukjønnet formering eller trenger de å være to? Selv om mye sikkert går i skummer og filter bør det bli endel turboer med den satsen hvis de er ukjønnet. Vet jo at endel snegler ikke trenger partner.

Skal ikke påstå noe konkret, men den ene av gangene jeg har sett det her satt to snegle på hver sin topp og kjørte synkront. I ettertid har jeg fått ekstremt mye snegler :-)

Det forsvinner etterhvert, og har bare vært ett næringstilskudd til det levende i akvariet.