Jump to content

Bamboo Shark

yespen
 Share

Recommended Posts

• 4 weeks later...

Har selv lagt saltvanns drømmen på hyllen til utdannelsen er ferdig tror jeg , men tror de neste årene blir preget av mye lesing om bambo sharks og banden cat sharks , er hvertfall drømmen her i gården !. Og personlig mener jeg at det er viktigere med lidenskap for og holde dyre man skal holde enn at man alltid skal begynne med dyr som er "lette" og jobbe seg oppover. ( kommer selvsagt til og spørre og grave om alt mulig for og være best mulig forberedt)

Syns forsåvidt jeg såg en da jeg var på akvariet i bergen her for noen uker siden! skal sikkert i hai tunellen med tiden :) men nå var den søt og liten :)

Heldig du. Har ikkje sett den oppi der de to gangene eg har vært der. Håper det går bra med den. Har hatt denne haien i drøye to år om eg ikkje tar helt feil. Den gikk i et 740L og ble foret med rå scampi. Grei hai å holde men den måtte vike plass for koraller til slutt.

356d1235685392-pjot-s-akvarier-dscf0081.jpg

de har en liten en på tam alna (nyklekka)

som sikkert hadde trivdes i tanken din(en stund)

men du kan jo kontakte bergen og høre om de evt har plass når den blir for stor for tanken din,der får den værtfall nok med plass å boltre seg på :-)

Robert

Hvordan tror dere det hadde vært å hatt en bamboo shark i 720 literen min? Sammen med triggere og murene..

Synes det høres ut som en dårlig plan å hive hai det karet. Er enig i at plassen kan bli litt knapp etter hvert, men min største bekymring er om den får være i fred. Triggere er store, bøllete og veldig aktive fisker mens denne haien er ganske passiv og vil nok trives best om den får ligge i fred.. Uten bitemerker i finnene. ;)

Er aldri godt å vite hva som funker og ikke før man har prøvd det selv. ;-) En smarting jeg kjente tidligere fikk ikke den kombinasjonen til, men han hadde også en god del mindre kar da. :roll: Og haiene var på ca 15 og 20 cm og en liten trigger på 4 cm klarte å tygge av dem finnene.. :-|

Ønsker deg lykke til. Hold oss oppdaterte.