Jump to content

tunze skummer hjelp

Anartica
 Share

Recommended Posts

eg fikk en tunze doc skimmer 9002 i dag og eg får ikke den til å skumme, prøver å stille på luften alle veier, men ingen forsjell, syntes den bråker også. eg får ikke den til å renne rent vann oppi koppen engang, kunne det først. den står på det vannlevele merket. hva kan eg gjøre for at den skal skumme?

eg fikk en tunze doc skimmer 9002 i dag og eg får ikke den til å skumme, prøver å stille på luften alle veier, men ingen forsjell, syntes den bråker også. eg får ikke den til å renne rent vann oppi koppen engang, kunne det først. den står på det vannlevele merket. hva kan eg gjøre for at den skal skumme?

Jeg har hatt denne typen tidligere og det skal ikke være mye støy i den. MEN det kan ta litt tid før den begynner å skumme ok. Mener å huske at den var ganske vanskelig å stille inn. Steng lufteventilen helt igjen, åpne den 2 runder (mener jeg å huske) og gi den litt tid. Juster en kvart runde opp eller ned ved behov, aldri mer enn ca en kvart runde.

Har det samme problemet.... Plasserte tunze skummeren i sumpa for tre dager siden. i begynnelsen skummet den så mye at det rant over koppen, bare klart vann vel og merke. nå er det vel litt mer brunt, men bare lysebrunt. Syns den er vanskelig å få stillt inn riktig. Litt for mye den ene veien så renner det over og andre veien kommer det ikke skum opp i det hele tatt. Håper den kjører seg inn etter hvert, for nå syns jeg vannet blir mer og mer grått!!

Hold meg oppdatert på hvor mye du ender opp med å skru opp luftventilen for å få den til å yte max :)

har også en slik og synes den er vrien å stille inn med lufte skruen der den er orginalt.

Jeg åpnet skummeren og fjernet den orginale luftslangen helt. så satt jeg på en mye lenger luft slange som jeg førte opp til topplokket på skummeren. her borret jeg ett hul slik at slange kommer ut av skummeren. På enden av lufte slangen monterte jeg en justerbar lufteventil (fra Jan Holt) og da ble det mye lettere å justere luften, da den nye ventilen ikke var i nærheten av så stiv som orginal skruen.

Det fungerte for meg hvertfall.

Leif

• 2 weeks later...