phreak84 Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Hei Hadde i utgangspunktet planer om å prøve meg på led belysning i karet mitt. Har 1stk weipro f120, og venter på 2 til av denne sorten. Det jeg har merket er at det er veldig lav spredning på disse lampene, så er litt redd for at dette vil se litt rart ut. Er det mulig å supplere med noen t5 rør for å "dekke" over de områdene led ikke lyser opp skikkelig? Ellers lurer jeg på om noen har forslag til forholdsvis rimelig belysning jeg kan bruke istedet. Det vil nok bli erstattet med kvalitetslamper om et års tid, må bare la økonomien bli litt bedre først Målet på karet er 120x50x50, og jeg ønsker å ha sps og fisk her. Alle tips mottas med stor takk. Eventuelt om noen har noe brukt liggende som jeg kan kjøpe sa vil jeg nok være interresert. Bare gi meg en Pm da Mvh Henning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kire Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Eg har denne over min 300liter http://reefsupplies.no/product_info.php?cPath=22&products_id=42 Rimelig og god lampe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kire Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Ser nå at det er forandret litt på oppsettet til denne lampen. før var det 4x10k og 4x 14k. Nå er det 8x10k, trur du må supplere med noen rør med høyere kelvin. Har en mistanke om at du vil få litt pisseful farge med dette oppsettet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phreak84 Posted March 23, 2010 Author Report Share Posted March 23, 2010 takk for raskt svar. Har sett litt på den, men har lurt på om 100cm har vært for kort for mitt kar som er 120 cm. Men er mulig spredningen gjør at det ikke vil være noe problem allikevel? Ville nok byttet noen rør ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kire Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Det er nok spredning med den lampen. Du vil kanskje ikkje få full guff helt ute i sidene, men ein plass må mykisene eller lps stå også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
phreak84 Posted March 24, 2010 Author Report Share Posted March 24, 2010 helt sant Har du noen bilder av karet ditt så det er mulig å se hvordan det ser ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kent Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 (edited) Hei! Tror aquamanias har noen lamper fra hagen som passer. De lå ikke i webshoppen deres, men han hadde i alle fall versjonen med 2 x 39 watt til en god pris. http://www.aquacave.com/48-glo-dual-t5-hobr-2-x-54w-lighting-systembr-by-hagen-2012.html Edited March 24, 2010 by kent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts