Jump to content

Hva er det med Biltema??

wiggo
 Share

Recommended Posts

Ser at Biltema til stadighet dukker opp i tråder i alle sammenhenger.

Husker fra min tid som Diskusfanatiker at Biltema også der var et tema som dukket opp.

Biltemasand,biltemalamper,biltemapumper,og nå biltemaPH.

Hva er det med Biltema som trekker ferskvann og saltvannaskvarister til seg som fluepapir??

Er ikke dette en butikk for bilfolk?

Det heter vel ikke Akvarietema?

Tror jeg skal tipse BILtema om at en stooor andel av kundene deres driver med akvarie,kanskje de kan rette markedsføringen av BILdeler inn mot akvarister,eller ar BILTEMA kan bli den nye sponsoren på medlemmskortene våre?

Og hvorfor har akvarister en så stor tiltrekning mot en butikk for BILREKVISITA når de driver med akvarium?

Finner det ikke naturlig og oppsøke en butikk for BILDELER,når jeg trenger noe til AKVARIET mitt.

Litt humoristisk ment,men dog.....jeg fikk 393 treff på ordet BILTEMA,når jeg søkte på SALTVANNSFORUM.....helt utrolig:shock:

Kanskje jeg kan bruke eksosanlegget til BILtema som rørsystem fra returpumpe i sumpa mi:D

Wiggo

Edited by wiggo

Hvis du noengang har vært på Biltema så ser du hvorfor ;)

Det er et kjøpsenter som inneholder stort sett ting som har lite eller ingenting med bil å gjøre. Skal man ha bildeler må man somregel betale i en annen kasse til og med.

Ser ikke hva som er rart med å bruke en butikk kan gi oss billigere løsninger hvis det funker. (Noe mye IKKE gjør, som f. eks deres lysrør på 6500k som lyser i ca 2 mnd)

Heller ikke surt ment, men forsvar for sånne som meg som handler det meste på Biltema.

Helt greit for meg at de tar inn skummere også, tipper de kan konkurere ut Tunce og Deltec på pris:D

Fikk foresten bare 100 treff på nettakvariet.no.

De har tydelivis mere utstyr for saltvannsakvarister;-)

Wiggo

Det var 199 treff fra 27.01.2009 og frem til nå ihvertfall. De har nok satt en begrensning på antallet returnerte svar.

Uansett, er mye kjekt på Biltema. Selv bruker jeg en pantrypumpe til etterfylling av osmosevann. Har fungert perfekt siden oppstarten av akvariet :-)

Bruker også lysrørene til vekstbelysning av Phytoplankton. Fungerer fint de, og har gjort det i mange mnd. her nå.

Sanden de tidligere kalte blåsesand, egnet seg bedre i akvariene enn til sandblåsing. Det har de nå også innsett, og gått ned på posestørrelsen til samme(?) pris. Nå kaller de den bare sand :-) Ikke egnet til saltvannsakvariene, men kjempefin i ferskvannsakvariene. Har den selv i ett akvarium her.

Ja, og så har jeg til og med laget noen modifiserte avrenningsløsninger i reolen her fra noen rørdeler fra Biltema...

Hva skulle man gjort uten Biltema og Clasohlson :D

vi er nok bare mer prisbeviste. hehe..

Enten det, ellers så er vi ikke så flinke med "søk funksjonen" og spørr om det samme fler gang. Har hørt om at det har forekommet.

Ja ryktet sier så;-)

Må bare passe på og si til EAGLE at dette ikke er ment som kritikk av styret.......man vet jo aldri8-)

Det var 199 treff fra 27.01.2009 og frem til nå ihvertfall. De har nok satt en begrensning på antallet returnerte svar.

Uansett, er mye kjekt på Biltema. Selv bruker jeg en pantrypumpe til etterfylling av osmosevann. Har fungert perfekt siden oppstarten av akvariet :-)

Bruker også lysrørene til vekstbelysning av Phytoplankton. Fungerer fint de, og har gjort det i mange mnd. her nå.

Sanden de tidligere kalte blåsesand, egnet seg bedre i akvariene enn til sandblåsing. Det har de nå også innsett, og gått ned på posestørrelsen til samme(?) pris. Nå kaller de den bare sand :-) Ikke egnet til saltvannsakvariene, men kjempefin i ferskvannsakvariene. Har den selv i ett akvarium her.

Ja, og så har jeg til og med laget noen modifiserte avrenningsløsninger i reolen her fra noen rørdeler fra Biltema...

Hva skulle man gjort uten Biltema og Clasohlson :D

Viser resultater 1 til 25 av 393

Search took 0,85 seconds; generated 28 minute(s) ago. Søk: Nøkkelord: biltema

Claes Olsson er en viktig bidragsyter hos meg,hva strips anngår:D

Edited by wiggo

OK!

Uansett en artig kuriositet et man får 393 treff på BILTEMA på SALTVANNSFORUM:lol:

Syntes det er litt artig,siden den var mye av det samme på nettakvariet.no.

Mange som ville bruke blåsesand fremfor dedikert akvariesand.

Morsomt at de nå,som inlegget over sier, har døpt den om fra blåsesand,til sand.

Prøver de og trekke til seg flere akvarister?

Wiggo

Jeg har 20 meters hageslange for vannbytte, og 90 liters balje for blanding av saltvann fra Biltema:rolleyes:

Se der ja!

Ennå flere ting man kan bruke fra Biltema:D

Tror de bør bytte navn:D

Hva med bare TEMA?

Ligner litt på TAMALNA;-)

Flere som har ting og tang fra BILTALMA?

Wiggo:

Dersom dert første innlegget ditt var ment helt dønn seriøst, er jeg veldig lysten på å høre erfaringene dine angående eksospotte.

Dette må jo ha en støydempende effekt, katalysatoren hjelper sikkert en hel del på filtreringssystemer som skummer og bioballer, og ikke minst partikkelfilter er jo verdt å prøve. Dersom dette ikke er montert fra akvarieleverandørens side, får du nok ikke skrivd av noe på nettleien din, men du gjr biotopen din en tjeneste.

Det store spørsmålet er jo hvor stort enderør du trenger til oppsettet ditt...

Men si ifra da..!

For meg som elsker DIY og synes det er en morsom side av hobbyen, er jeg glad vi har biltema/clas/bauhaus og finner det man trenger til de fleste prosjekter for en hyggelig pris :D

Ja, her i Bergen venter vi med spenning på Bauhaus. Det skal vist komme en butikk i Åsane nord for Bergen etterhvert.

Jeg har ett sånt elsk/hat forhold til disse butikkene og da spesielt til Biltema. Clas Ohlson har generellt ting av god kvalitet men det er jo egentlig ikke spesielt billig der.

Biltema er helt tragisk på kvalitet på enkelte ting men samtidig har de jo mye bra der også. Det gjelder bare å være litt selektiv.

Viktigste funksjonen til disse butikkene er vel å holde andre kræmmere i ørene slik at de ikke kan ture på som de var vant med for 15-20 år siden. Vi har jo ikke vært for godt vant her i norge inntil nå de siste ti årene egentlig. Fremdeles er det en lang vei å gå før vi er skikkelig "internasjonaliserte" på pris og tilbud.

Det jeg faktisk savner mest her på berget nå er nettopp en skikkelig bil-del butikk slik Biltema var før. Nå for tiden er jo denne delen av virksomheten til Biltema tonet kraftig ned. I Bergen må man gå i skranken og spørre etter delene. Det er er vel ferre og ferre som gidder å skru bil virker det som. Rart egentlig med de timeprisene som verkstedene tar.

"For meg som elsker DIY og synes det er en morsom side av hobbyen, er jeg glad vi har biltema/clas/bauhaus og finner det man trenger til de fleste prosjekter for en hyggelig pris"

Her kom endelig svaret på hvorfor Biltema.. Clas Ohlson og Elfa er så fine butikker og ha i næromr.. :-)

Jeg vet også att en noen kjører med kull som er kjøpt på Europris.... :-)

Holder på i disse dager og bygger en T5 lampe som skal innholde 12 rør... så da er disse butikkene gull verdt... :-)

PS... Hvordan får dere till att svaret til en innlegger kan kopieres og bli uthevet med blått???

Tok Copy og paste men blå ramme ble det ikke... :-)

Edited by dingo62