Anartica Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 skal kjøpe et osmose filter, er det noen som vett om noen bra som ikke koster så mye, trenger ikke å ta så mye vann i døgnet, akvariet mitt er bare på 130l. er dette bra http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=1407&pageId=790 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndtam Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Jeg kjøpte dette anlegget, tror ikke det er mulig å få det billigere enn dette...;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 20, 2010 Author Report Share Posted March 20, 2010 takk for svar, det var en fin pris det ja, men eg glømte å sei at eg ikke får lov til å bestille fra utlandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Hei. Jeg har dette osmosefiltret. Dette er et kjempe bra filter, kan kjøres en del vann igjennom det i døgnet. Jeg får ca. 17 liter på 2 timer:-) Så det er bra... Driver å fyller opp et 720 liter nå, så det går faktisk ganske raskt i forhold til mindre filter!:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 20, 2010 Author Report Share Posted March 20, 2010 Hei. Jeg har dette osmosefiltret. Dette er et kjempe bra filter, kan kjøres en del vann igjennom det i døgnet. Jeg får ca. 17 liter på 2 timer:-) Så det er bra... Driver å fyller opp et 720 liter nå, så det går faktisk ganske raskt i forhold til mindre filter!:-) kas filter:? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Var det ikke osmose filter du lurte på?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Det osmosefiltert du henviser til i teksten din, det var det jeg mente:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 20, 2010 Author Report Share Posted March 20, 2010 ok... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Bestilte iallefall fra webzoo. Samme som i teksten din.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elfa Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 Jeg bestillte mitt her: http://www.mamut.net/vannmester/shop/ OSMOSE, AQUARIOPURE, 3 TRINN, FIX.RESTR., 190 L/DØGN kr 843,- Det har fungert feilfritt i over ett år. Jeg merket ingen forskjell mellom vann fra denne og vann jeg hentet på jobben tidligere (osmose anlegg i 150.000 kr klassen). Burde sikkert ha testet vannet med et TDS måler snart:-) Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKjetil Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 Se i brukt avdelingen her på forumet , garantert å få tak i brukt filter til en 1/4 av ny pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TerjeUtne Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 Se i brukt avdelingen her på forumet , garantert å få tak i brukt filter til en 1/4 av ny pris ...og det er gjerne en grunn til det, for RO-filtere har begrenset levetid helt avhengig av vannkvaliteten på vannet som mates inn i filteret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 22, 2010 Author Report Share Posted March 22, 2010 Jeg bestillte mitt her: http://www.mamut.net/vannmester/shop/ OSMOSE, AQUARIOPURE, 3 TRINN, FIX.RESTR., 190 L/DØGN kr 843,- Det har fungert feilfritt i over ett år. Jeg merket ingen forskjell mellom vann fra denne og vann jeg hentet på jobben tidligere (osmose anlegg i 150.000 kr klassen). Burde sikkert ha testet vannet med et TDS måler snart:-) Vidar det trenger vell ikke noe røleger for å feste den? trenger litt svar fort då eg skal bestille det nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elfa Posted March 22, 2010 Report Share Posted March 22, 2010 Jeg monterte det selv. Hadde litt problemer med å finne riktig overgang til kranen, men klarte å mekke til noe siden jeg har hurtigkobling til vannslange. Det er bare å spørre hvis du får problemer med monteringen:-) Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vladis Posted March 22, 2010 Report Share Posted March 22, 2010 ingen problem. Jeg er rørlegger så om du for trøbel å få den montert si i fra send meg en PM så kan jeg hjelpe deg. Finner en løsning altid.:D:lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 22, 2010 Author Report Share Posted March 22, 2010 takk for svar, kjøpte det osmose filteret, skal si i fra vis eg får noe problemer med monteringen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 fikk osmose filteret i dag, men kas ledning e det det reine vannet kommer ut av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Der det står flow 500. Det vannet skal du bruke! En liten huskeregel er å bruke det vannet som det kommer minst av. Det andre er avfallsvannet som du iallefall ikke vil ha i akvariet ditt:shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 den hvite slangen kommer det minst vann ut av, men når eg smarker på det så smaker det ikke noe godt, det som kommer ut den oransje slangen så smaker vannet godt og eg liker egentlig ikke vann, derfor lure på om det er den hvite slangen eg skal bruker siden vannet smaker så fælt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elfa Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Blå er vann inn, hvit er rent vann og orange er avfallsvann. Hvis de ikke har endret det siden jeg kjøpte det:-) Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Ikke bruk det vannet som det kommer mye av... Da får du alt avfallsvannet ut i akvariet ditt. Jeg har akkurat samme osmoseanlegg som deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anartica Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 ok, har brukt av den hvite som kommer lite vann ut av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Flink kanin:-) Da får du osmosevann i akvarie ditt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts