yespen Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Hei. Skal fylle opp en 720 liter nå de nærmeste dagene. Men jeg venter fortsatt på skummeren. Kan jeg kun fylle det opp med osmosevann og blande i salt og kjøre kun det til jeg får skummer? Uten noe levende i selfølgelig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenen Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Hei. Skal fylle opp en 720 liter nå de nærmeste dagene. Men jeg venter fortsatt på skummeren. Kan jeg kun fylle det opp med osmosevann og blande i salt og kjøre kun det til jeg får skummer? Uten noe levende i selfølgelig! Det kan du:-) Vi fylte opp med osmosevann først og så x-antall kilo salt. I og med at du skal blande opp såpass mye, la det stå minst ett døgn med sirkulasjon (uten lys) før du har i stein og sand. Pass også på at det får riktig temperatur og salinitet;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
selje Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være mulig. Jeg lot osmosevannet og saltet blande seg inn et par dager før jeg satt på lys og skummer (da uten noe levende selvfølgelig). Kjørte da kun sirkulasjonspumper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 17, 2010 Author Report Share Posted March 17, 2010 Så bra:-) Tusen takk for raske svar:-) Ha en fortsatt fin dag alle sammen:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Du vil ikke ha sjøvann? Mvh Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 17, 2010 Author Report Share Posted March 17, 2010 Sikkert vært greit det. Har du noe stående?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Nei ikke nå, men når det blir litt mindre snø, så må jeg hente litt. Mvh Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yespen Posted March 17, 2010 Author Report Share Posted March 17, 2010 Skjønner skjønner...:-) Hvor er det du henter da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted March 17, 2010 Report Share Posted March 17, 2010 Skjønner skjønner...:-) Hvor er det du henter da? "Verdens ende" på Tjøme. Det blir noen mil, men vanligvis bra vann. Mvh Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts