jonaspaa Posted March 16, 2010 Report Share Posted March 16, 2010 Jeg har aldri gjort dette før og trenger hjelp. samboren min som eier dette akvariet er på jobb. han skal da ha nye lys til dette, min mening er at det han har er mer enn bra nok;) men men hvordan skal jeg plassere dette? han får ikke enge det i taket pga gips vegger. lyset han skal ha opp er et like lang armatur eller hva det heter som akvariet er langt. høyden over akvariet er ca max 18cm før taket begynner. det er skråtak. og det er ganske tungt. noen som kan hjelpe en frustrert frue som ikke orker mere rot;) bilde her http://bildr.no/view/609007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Münsterjeger Posted March 16, 2010 Report Share Posted March 16, 2010 Regner med det er et HQI-armatur som skal benyttes? Min første umiddelbare tanke da er at 18 cm er i snaueste laget mtp varmen. Er det lysrør-armatur bør dette gå greit. Det får andre svare på. Det går fint ann å henge armatur i takplater. Er det dobble plater er det ingen problem. ER det enkle plater er det kanskje litt værre, men jeg har gjort det også uten antydning til svikt. Lei av rotet? Tenk så mye han koser seg med det da. :-) Dere blir sikkert enige om en god løsning. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonaspaa Posted March 16, 2010 Author Report Share Posted March 16, 2010 vi har prøvd å henge et mindre i taket før og det bare raknet... så vil helst slippe det så tenkte på om det fantes noen ben eller lignene? det blir veldig varmt men han snakker om noen vifter. jo rotet er greit men nå har det seg slik at vi har fått en liten baby som snart krabber og da må jo alt være barnevenlig;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian2 Posted March 16, 2010 Report Share Posted March 16, 2010 Farlig med frustrerte fruer som tar over brukeren på forumet! ;-) Men det finnes jo lamper med fester som kan plasseres på kantene av karet... Eller så har jeg tidligere festet lampe i gipstak, men tror neppe det er så lurt hvis det er skråtak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts