Jump to content

hjelp???

jonaspaa
 Share

Recommended Posts

609007Jeg har aldri gjort dette før og trenger hjelp. samboren min som eier dette akvariet er på jobb. han skal da ha nye lys til dette, min mening er at det han har er mer enn bra nok;) men men hvordan skal jeg plassere dette? han får ikke enge det i taket pga gips vegger. lyset han skal ha opp er et like lang armatur eller hva det heter som akvariet er langt. høyden over akvariet er ca max 18cm før taket begynner. det er skråtak. og det er ganske tungt. noen som kan hjelpe en frustrert frue som ikke orker mere rot;)

bilde her

http://bildr.no/view/609007

Regner med det er et HQI-armatur som skal benyttes?

Min første umiddelbare tanke da er at 18 cm er i snaueste laget mtp varmen.

Er det lysrør-armatur bør dette gå greit. Det får andre svare på.

Det går fint ann å henge armatur i takplater. Er det dobble plater er det ingen problem. ER det enkle plater er det kanskje litt værre, men jeg har gjort det også uten antydning til svikt.

Lei av rotet? Tenk så mye han koser seg med det da. :-)

Dere blir sikkert enige om en god løsning. :-)

vi har prøvd å henge et mindre i taket før og det bare raknet... så vil helst slippe det så tenkte på om det fantes noen ben eller lignene? det blir veldig varmt men han snakker om noen vifter. jo rotet er greit men nå har det seg slik at vi har fått en liten baby som snart krabber og da må jo alt være barnevenlig;)