Jump to content

Saltvannsprosjekt 09

Recommended Posts

• Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei alle sammen. Jeg ble sittende foran PC en og bladde gjennom gamle bilder. Så kom jeg over ml Oen vakre saltvannsbilder . Bilder av fiskene mine . Alle Sps koralene jeg har klart å gro over flere å

Nei. Jeg har flyttet til Oslo. Det blir nytt karr  etter vi har flyttet til noe større. Jeg har barn nå  so de er først pris. Men så furt vi har flyttet til større leilighet eller hus så blir det salt

Posted Images

Det ser desverre ut til å stemme, men han lover å komme sterkere tilbake, nå får de som kan holde liv i de flotte koloniene hans kjenne sin besøkstid så han kan starte nytt kar med "barnebarna" av de han har i dag. Det er en flott samling som må tas vare på av de som kan og vil.

hei alle sammen. ja det stemmer. jeg har bestemt meg med tong hjerte å ta en pause intil videre. jeg har sliti en del med ryggen og det hindrer meg å kunne gy akvariumet ,fiskene og korallene den tiden og vedlikehold de trenger. så da er det like greit ta en pause iett stund og starte med blanke ark når den tiden kommer. det er tryst men slik er det bare . jeg har nølt lenge på det og det har vart så tongt å tenke på at jeg har bare forskivet problemene videre. men nå har jeg bestemt meg og jeg legger ned tntil videre. så om noen er interesert i masse kule koraller så er det bare ta seg turen innom. masse kul teknikk også som skal ut

Ja det er leit at du legger ned men jeg forstår det faktisk, du har hatt noen nedturer i det siste og når ryggen i tillegg sier stopp så er det kanskje på tide. Det er forresten et merkelig fenomen det her. Det virker nesten som om man får et personlig "old tank syndrome" når alt er på stell, koloniene strutter og fargene kommer, se bare på Bare Are sitt akvarium, nydelig, og så: "Mistet motivasjonen, legger ned og kommer tilbake senerer". Føler det er litt det samme Vladis her.. + rygg da selvsagt.

Jeg har sendt deg PM ang. de tingene jeg er intressert i Vladis, og håper å rekke å få tatt en titt på akvariet ditt igjen før det er helt ribbet :o(

Måtte dra personlig til Vladis for å se at han ikke var kneblet og tvunget av noen til å legge ned. Ble møtt av en trist Vladis og en kone som ikke hadde tvunget han til dette. Så ikke den komme...

Jeg foreslår halv (fiske)stang på forumet ikveld, ett av våres råeste karr er til salgs. Til deg Vladis så må du velge helse og kropp foran så din avgjørelse står det respekt av. Vi vet alle hvor ihugget entusiast du er.

Gleder oss til du kommer tilbake!

Du vet hvor jeg bor når du engang i fremtiden skal starte opp igjen.

Frags f0r y0u!

God bedring!

Takk toz den varma. Du er som altid en kjerne kar. Jeg kommer tilbake.

Jeg må bare brruke litt tid på min lille familie og bli frisk selv. Jeg er fortsat her på forumet og oppserverer. Jeg er så sliten at jeg kunne bare dra pluggen på tanken. Men det er jo slik det er noen ganger. Min kjare sameboer og forlåver kunne ikke tro jeg hadde besyemt meg dor set. Det var kun min beslitning og ingen andre som har bidrat til det. Litt lei og syk i tilleg gjør det at jwg ikke kan bruke den tiden jeg er lost pg pleier å bruke på akvariumet. Så da er like greit å gy seg mens leken er fod

lykke til med ryggen din vladis , vet alt om vond rygg ...er ny operert selv ..regner med at du kommer sterkt tilbake med nytt kar ...

det achilles paret ditt hadde passa utrolig fint her i karet mitt , men litt dårlig timing nå .

Lykke til med salget ..

Jeg er glad jeg fikk se dette FØR det ble tømt. Nå vil jeg helst ikke, blir bare trist. Dette var ett fabelaktig kar, som har sørget for å spre glede og godsaker over hele østlandet (og litt rundtomkring også) ett kar til inspirasjon og noe å strekke seg etter. Vil uten tvil være ett kar jeg vil savne og ikke minst akvaristen, som med en brennende glød for hobbyen og med kunnskap fleste av oss bare kan drømme om, har hjulpet mang en saltis i knipe.

Jeg takker deg Vladimir for alt du så langt har tilført både saltvanns Norge og mitt eget kar spesielt. En skål for deg og karet ditt. Måtte du komme sterkt tilbake, og da vet du hvor du kan plukke avleggere. Da blir det min tur å betale litt tilbake.

Tusen takk. For så fine komplimenger og fine ord.

Jeg skal komme tilbake. Må komme meg på bena først. Få tilbake lysten. Og starte med nye blanke ark.

Jeg vil takke for dere alle sammen for at dere følgte med på dene tråden og har vart positive og støtta meg underveis i vanskelig e tider.

Takk til dere alle sammen.

Jeg vil også spesielt takke stort til

Richard fra Zohjørne

Allan Søndreby. Fra Saltvannshobby

Lars fra JanHolt

For at de har gytt meg mulighet for å skape og lage ett slik biosystem som jeg ønsket og bidrat at jeg fikk det til.

Takk til dere alle sammen.

Jeg kommer til å vanke her på forumet fortsat så så lett blir dere ikke kvitt meg. He he

Ja Vladimir sitt akvarium er helt klart et av de fineste akvariene som har vært på Saltvannsforum.

Skal treffe han i kveld for å motta avleggere som egentlig skulle byttes, men slik er det når helsen svikter.

Han kommer nok tilbake i nytt hjem og bedre helse etterhvert.

Skal iallfall hjelpe han i gang igjen med koraller når det skulle bli.

Hyggelig at du fortsatt kommer til å "henge" på forumet.

Dårlig nytt for oss som har sett på Vladimir som en genuin inspirasjonskilde med sin store viten og enorme entusiasme.

Jeg vil savne karet ditt og de mange flotte oppdateringene du har delt med deg av her. Og jeg gleder meg til du er fit for fight og i gang med nytt rev.

Ser frem til en prat når vi treffes i Eidanger den 9. mars:-).

Eagle takk så mye for så fine komplimenger. Det var mange fine ord på en gang både fra deg og Vegard. Fikk nesten tåre som hang i øyekroken. Jeg kommer tilbake så fort jeg har kommet meg litt og flytte til litt større hus. Plutselig så er jeg tilbake igjenn.

Dette er riktige ånden Vlademir, når helsa svikter er det viktig og lytte til kroppen, dette flotte karet ditt som du har erfart så mye med og delt av erfaringer kommer du til og få opp igjen så fort helse og større hus er på plass, det som du nå har solgt vil vokse og gro i noen andres kar eg det er vel ingen som ikke vil gi deg noe tilbake når du vil i gang igjen tipper jeg.

Ønsker Deg snarlig bedring og takker deg for all god hjelp jeg har fått av Deg, en virkelig kjernekar er du mot alle, gleder meg til du er i gang igjen og si fra hvis du ønsker hjelp ;-):D

Dette er riktige ånden Vlademir, når helsa svikter er det viktig og lytte til kroppen, dette flotte karet ditt som du har erfart så mye med og delt av erfaringer kommer du til og få opp igjen så fort helse og større hus er på plass, det som du nå har solgt vil vokse og gro i noen andres kar eg det er vel ingen som ikke vil gi deg noe tilbake når du vil i gang igjen tipper jeg.

Ønsker Deg snarlig bedring og takker deg for all god hjelp jeg har fått av Deg, en virkelig kjernekar er du mot alle, gleder meg til du er i gang igjen og si fra hvis du ønsker hjelp ;-):D

Takk så mye. Jeg kommer tilbake så fort jeg har kommet meg på bena sikelig. Trenger en pause og få vilt litt. Gjøre andre ting . Så er jeg tilbake fortere en dere aner .

Tusen takk alle sammen. Også takker jeg for med for denne gangen.

I stad akkurat kl . 2200 dro jeg ut pluggen og vippet ut sikringsskap til akvari rommet. Vannet er tappa ut . Og nå gjenstår det bare for nye eieren å hente det til uka. Da takker jeg for meg en gang til for dene gangen