Jump to content

Saltvannsprosjekt 09

Recommended Posts

• Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei alle sammen. Jeg ble sittende foran PC en og bladde gjennom gamle bilder. Så kom jeg over ml Oen vakre saltvannsbilder . Bilder av fiskene mine . Alle Sps koralene jeg har klart å gro over flere å

Nei. Jeg har flyttet til Oslo. Det blir nytt karr  etter vi har flyttet til noe større. Jeg har barn nå  so de er først pris. Men så furt vi har flyttet til større leilighet eller hus så blir det salt

Posted Images

Godt å se at koloniene ser ut til å ha klart seg etter ombyggingen. Det ble en skikkelig "reef flat" dette her, som tenkt. Benytter fiskene seg av svømmeplassen under overhenget slik du håpet på?

Ja. Fiskene svømmer stortset under og rundt revet. Kirurgene er noen ganger glad å stikke oppom i 2 etage og beite på stena mellom koralene. Skikkelig fint å se på da de er oppe i mellom koralene. Og ja flatt ble det og. Vi fikk det til til slutt

meget pent akvarium :) kan du ikke legge ut ett bilde hvor man ser hele karet i ett ? =) hva slags ozon bruker du ?

Takk. Jeg skal gjøre det. Legger ut bilde om ikke alt for lenge. Jeg bruker TMC sin nye ozon generatoren. Den er så lett å justere og stille inn. Integrert timer og daginterval med ledd skala på justeringer av både timer og mengde ozon

• 3 weeks later...

Takk. La ikke merke til ditt innlegg her før nå. Hat gått nå hjemme i noen uker uten å kunne gjøre stort. Skive utglidning i ryggen. Så mye seng og tv var det. Lite akvarium og lite annet aktiviteter. Men føler at jeg må få tørka støv fra min speilreflekskamera kamera og få lada opp kamera batteriene. Jeg har også vart misfornøyd med oppsete som ja fungerte men ikke slik jjeg ville og ønska. Men nå er jeg snart i mål igjenn.

Har byttet Tunze pompene med VorTech MP 60 WES med 73 Tim bateri beckup. Så nå kan jeg sove gått om natta når jeg reiser bort eller er på jobb.

MP 60 Ene førte til at jeg var nødt å bygge om for å opno det beste flowen og tilpasse det til Flowen de gyr. Nå er det bare små justeringer og litt små pirk . Da skal jeg sette med gulv leging og møbel snekring. Har det ikke travelt så jeg tar litt om gangen og dene gangen litt mere gjennomtenkt

Gleder meg. Du pleier å imponere :-)

Takk, takk, det er mye jobb å gjøre omm ett kar. I hvertfal med så mange store koraler. Det er rent ******* å feste disse og finne riktig plassering på nytt. Men alt lar seg gjøre. Det som er største problemet at etter 4-5-6 år så blir man lei å se det samma . Selvom det er fint Åge alt . Noen ganger så trengs det en mackkover for å få gløden tilbake. Det blir liksom noe nytt men det samma allikevel. Blir en gammel gubbe i nyt drakt. He he

Da er vi to Selje.

Måtte bare sørge for å avvikle all ferie man ikke har rukket hittil i år, så da var det helt akutt fri et par uker her, herlig.

Skal en tur ut til Ski på dagen i morgen, og da kom jeg plutselig på at Vladis har lovet meg en liten skive, hint hint

Da er vi to Selje.

Måtte bare sørge for å avvikle all ferie man ikke har rukket hittil i år, så da var det helt akutt fri et par uker her, herlig.

Skal en tur ut til Ski på dagen i morgen, og da kom jeg plutselig på at Vladis har lovet meg en liten skive, hint hint

Jeg er hjemme imorgen på ettermiddagen. Skal rydde litt rote som jeg skapte etter ombygging. Det ser ikke ut her. Ser ut som noen har slapt en bombe.

Og ja jeg har en skive til deg det er helt riktig det. Så bare å hente den.

Skal vare frekk nå og spørre om du kanskje har greid å ta en liten fragg av de knappene du har som er store hårete som jeg syns så mye om. Holder med par polipper eller noe.

Gleder meg til å se resulatet. Har du forresten fri og er hjemme i romjulen/før jul og har lyst på besøk? Har tatt juleferie allerede jeg. Også har jeg veldig lyst til å se de nye Achillesene dine live:mrgreen:

Jeg er hjemme i romjula ja.er fri frem til 3 januar i h ertfal. Har gått hjemme i flere uker . Liggi i senga uten å kune røre meg . Fikk skive utglidning i korsryggen. Mista følelse i bena og Stina som en pinne. Hadde smerter fra annen verden og kunne omtrent ikke gå på toalett selv. Men nå er jeg på bena igjenn og er oppe og styrer igjenn.

Da er vi to Selje.

Foresten så er jeg hjemme en gang etter 5 imorgen

Jeg er hjemme imorgen på ettermiddagen. Skal rydde litt rote som jeg skapte etter ombygging. Det ser ikke ut her. Ser ut som noen har slapt en bombe.

Og ja jeg har en skive til deg det er helt riktig det. Så bare å hente den.

Skal vare frekk nå og spørre om du kanskje har greid å ta en liten fragg av de knappene du har som er store hårete som jeg syns så mye om. Holder med par polipper eller noe.

Foresten så er jeg hjemme en gang etter 5 imorgen

Hei

Da må vi nok utsette dette, jeg må være hjemme til kl 16 igjen, så tar min lille Ski-tur nå.

Hei

Da må vi nok utsette dette, jeg må være hjemme til kl 16 igjen, så tar min lille Ski-tur nå.

Jeg skal spise julelunsj med jobben omorgen sånn 12 00 tiden . Etter det hadde jeg tenkt meg en tur innom jH. Må betale noe penger til Kristian for pompa jeg kjøpte fra han. Vi kunne møtes der om du har mulighet å komme og møte meg der

Tusen takk til Eagel for en kjempe fon zoa fragg . Jeg har syklet lenge etter disse og har masa en del på han føler jeg men. Til slutt så samlet han mote og tokk en liten fragg til meg uten å tvile . Noe jeg setter stor pris. De er rå flåtte. Fineste knapper av alle jeg har forelopig . Tusen tusen takk. Altid hyggelig å ta en liten salt prat og.

Feilen jeg gjore er at jeg møtte deg på feil sted . Da går jeg rett i fella og kan ikke motstå god saker. Så da ble det en liten prat og mange anthias på meg og. Hmmm. Neste gang møtes vi her hos meg eller deg. He he. Takk for fine fraggen en gang til. Ble kjempe glad når jeg så de blomstre opp 5 min etter jeg limet desse . Lime rakk omtrent ikke å tørke så var de i full blåmst. Takk så lenge.

Jeg har også ladet batteriene til kamera så manglene det bare å få ut fingeren og få tatt noen fine bilder igjenn

Også nå har jeg rota så mye og prøvde å finne ut hvordan man legger slike store bilder på innleggene mine i steden av små ikoner eller bilder der hvor man er nødt å trykke på bildene for å se de.

Er det noen her som kan forklare meg en enkel måte å gjøre det på. Tenkte skulle lage det mere oversiktlig for dere og litt finere der man kan bare bla gjennom og se uten å måtte trykke på bilder hele tiden. Også ser det mye finere ut da. Kan noen hjelpe meg med det

Man kan legge bildene inn i fotogalleriet her på forumet, og så kopiere adressen til dette bildet inn i innlegget ved å klikke på knappen som viser fjell på verktøylinjen.

Om du ser i det heftet jeg laget i sin tid, så viser ett av de siste kapitlene der deg hvordan du gjør det trinn for trinn. Finner heftet i første post her

http://www.saltvannsforum.no/forum/showthread.php?t=14543

Edit:

Ligger også en forklaring her, men ser det mangler ett bilde

http://www.saltvannsforum.no/forum/showthread.php?t=4217

Edited by kimshans
Ser du har forsøkt å legge inn feil link. Det går ikke om du bruker f.eks. iPad eller mobil. Må bruke en PC, og kopiere ut bildeadressen ved å høyreklikke på bildet å velge kopier adresse. Denne legger du så inn.

Takk. Fant ut at det fygg ikke med IPad en min. Fo bruke pc en til dama etterpå.

Tusen takk for tipset