Jump to content

Saltvannsprosjekt 09

Recommended Posts

• Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei alle sammen. Jeg ble sittende foran PC en og bladde gjennom gamle bilder. Så kom jeg over ml Oen vakre saltvannsbilder . Bilder av fiskene mine . Alle Sps koralene jeg har klart å gro over flere å

Nei. Jeg har flyttet til Oslo. Det blir nytt karr  etter vi har flyttet til noe større. Jeg har barn nå  so de er først pris. Men så furt vi har flyttet til større leilighet eller hus så blir det salt

Posted Images

Ja. Er ikke sikker om pappa greier å skru på pc en en gang. Så vi holder det simpelt og enkelt med kun sjekk av skummeren , etterfyling av ferskvann og maling av fiskene. Samt rapport om tilstanden. Bildene og postene de for jeg ta selv. Så for jeg heller poste flere bilder en vanlig og ta i litt ekstra nor jeg kommer hjemm

Ja. Er ikke sikker om pappa greier å skru på pc en en gang. Så vi holder det simpelt og enkelt med kun sjekk av skummeren , etterfyling av ferskvann og maling av fiskene. Samt rapport om tilstanden. Bildene og postene de for jeg ta selv. Så for jeg heller poste flere bilder en vanlig og ta i litt ekstra nor jeg kommer hjemm

..hmm ..spennende ..vil det si at gul tang blir rød ? ..og at achillesen blir grønn ??

hehe ...skjønte hva du mente ..men var litt morsomt da ...:lol:

God tur ..

• 2 weeks later...

Da er jeg tilbake fra ferien. Litt alger på glasset på karrer men det overlever jeg. Alle koraler er i full blåmst og skikkelig utfarget. Alle fiskene er friske og spiser gått. Alt lever. Imorgen er det litt skraping av glasset. Skifte ut kull og vaske skummeren. Kunne ikke vart bedre.

Da er jeg tilbake fra ferien. Litt alger på glasset på karrer men det overlever jeg. Alle koraler er i full blåmst og skikkelig utfarget. Alle fiskene er friske og spiser gått. Alt lever. Imorgen er det litt skraping av glasset. Skifte ut kull og vaske skummeren. Kunne ikke vart bedre.

Så flott;-)

Gratulerer så masse med forlovelsen Deres:D:D

Så flott;-)

Gratulerer så masse med forlovelsen Deres:D:D

Tusen takk. Tror Therese har ventet på det i mange år. Jeg er litt treg når det gjelder slike ting. Jeg er litt flinkere med salt og fisk en romantik. Men nå synes jeg var på tide etter 7 år under samme tak. He he. Tusen takk

Tusen takk. Tror Therese har ventet på det i mange år. Jeg er litt treg når det gjelder slike ting. Jeg er litt flinkere med salt og fisk en romantik. Men nå synes jeg var på tide etter 7 år under samme tak. He he. Tusen takk

Da er jo hun helt sikkert kjempefornøyd nå, og etter 7 år er det jo så klart att det blir dere, steller Du like godt med Therese som med akvariet er det jo garantert sukse for dere ;-):D

Da har jeg kommet hjemm med en kalkvansmixer . Den er fylt koblet og satt på plass. Fungerer som f. Kalkreaktoren er på plass i hus. 15 l gassflaske og all tilbehør. Da er det bare å koble den og fylle den med media så er det ikke noe annet å gjøre for meg en bare røske vekk kaniner og doseringspomper ut og sette den i gang. Nå gleder jeg meg.

Da har jeg kommet hjemm med en kalkvansmixer . Den er fylt koblet og satt på plass. Fungerer som f. Kalkreaktoren er på plass i hus. 15 l gassflaske og all tilbehør. Da er det bare å koble den og fylle den med media så er det ikke noe annet å gjøre for meg en bare røske vekk kaniner og doseringspomper ut og sette den i gang. Nå gleder jeg meg.

Kult, dette blir spennende og høre erfaringer på etterhvert, men jeg tror dette blir veldig bra:-)

Hyl ut om du skal selge doseringspumpa for en billig penge da;-)

Kult, dette blir spennende og høre erfaringer på etterhvert, men jeg tror dette blir veldig bra:-)

Hyl ut om du skal selge doseringspumpa for en billig penge da;-)

Takk for det. Skal ski fra jeg.

Da har jeg koblet opp reaktoren og kalkvansmixeren kun test så jeg ser hvordan dete fungerer. Det var en lek å koble. Altid spennende med teknisk. Spesielt nye ting som jeg ikke har vart bort i fra før. Fikk det til til slutt.

Jeg for legge ut noen bilder etterhvert igjenn. Litt bilde Teror skader ikke vel. Det for dere tåle. Har ikke sett noe til AEFW i de siste ukene etter jeg kom fra ferien og dippet den ene acroen. Den skal dipen igjenn om noen dager også er det bare å sette den på plass igjenn dat den hører til på revet

Nydelig og vakkert som alltid, hvordan går det med 5 gule kirurger i sammen, har lyst på det selv. :)):D

Det går kjempe fint. Må kjøpe alle sammetidig og slippe dem sammen på en gang og helst der de har gått i samma karr. Må regne med at en blir litt jaget kanskje og for litt juling. Men det går over

Takk. Takk. Blir glad å få så fine tilbakemeldinger. Har slitt lenge med AEFW . Så koralene er noe bleke men det kommer seg og fargene er på veien tilbake

Imponerende Vladimir ...utrolig flott samling av både Sps og ikke minst Ricordea ...ellers ser jeg at du har samme keiseren som jeg akkurat har kjøpt , Blue face angel ....er denne 100 % reef safe hos deg ? Sålangt så ser det ikke ut til at min napper på noe ...:lol:

Imponerende Vladimir ...utrolig flott samling av både Sps og ikke minst Ricordea ...ellers ser jeg at du har samme keiseren som jeg akkurat har kjøpt , Blue face angel ....er denne 100 % reef safe hos deg ? Sålangt så ser det ikke ut til at min napper på noe ...:lol:

Takk. Den kan jeg bekrefte at den ikke er 100 reef safe. Men det er jo ingen keisere. Her er det så mye å neppe på at skadene er minimale og ingenting av koraler reagerer på det