Jump to content
Informasjon
  • Du finner det gamle designet ved å skrifte tema på bunnen av siden
  • Har du lyst til å vise oss akvariet ditt? Kontakt gjerne styret så kan vi ha ett hjemmemøte hos deg! Alle akvariesystemer er interessante!
Sign in to follow this  
Vladis

Saltvannsprosjekt 09

Recommended Posts

akk takk. Er litt lei meg bare om dagen. Var en tur på ferie, og skummeren hadde kokt over mens jeg var bortreist. Mista ett stort acropora og to store euphylia. Men ellers alt har det bra etter noen kraftig vannbytte og regulering av skummeren.Min far passa på karet mens jeg var borte. Neste gang må jeg ha hann oftere på besøk og litt grundigere opplaring. Hm. Gikk bra med alle koraller og fiska. Og nå er alt som normalt igjenn.:D:D:D:D

Det er helt ferske bilder tatt før 40 min siden

Bare hygelig å få besøk Wiggo. Gleder meg å se og følge med på prøsjektet ditt. Litt spes oppleg du lager. Hørtes bra ut. Og fy fader du har tolmodighet. Jeg hadde død om jeg motte vente så lenge å starte. Si i fra når du er oppe og fikk kjørt i gang karet ditt så har jeg helt sikkert noen støre avleggere til deg.:D:D:D

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Takk for det.:D:D

Nå gleder jeg meg å stte en mye større skummer inn i sompen min. Har arva skummeren til EivindB. Kina skummer billig stor og gjør jobben sin.

Idag opdaga jeg at efugumet mitt er ful av naken snegler.Noen som har arfaring med de. Bør de fjernes. De er ca 1 cm store og ser de går på gjasset og spiser alger.:D:D:D I tilleg så glasset blir helt dekt av små kryp milioner av de

Idag opdaga jeg at efugumet mitt er ful av naken snegler.Noen som har arfaring med de. Bør de fjernes. De er ca 1 cm store og ser de går på gjasset og spiser alger.:D:D:D I tilleg så glasset blir helt dekt av små kryp milioner av de

Siden de spiser alger er de sannsynligvis ikke skadelige, snarere tvert i mot. Men ta godt bilde av dem slik at vi kan få de identifisert.

Takk. Jeg skal fange par stikker i natt siden de er ute bare om natta. så legger jeg ut bilde. Hadde vart fint å finne ut hva de er.:D:D:D.

Takk. Jeg skal fange par stikker i natt siden de er ute bare om natta. så legger jeg ut bilde. Hadde vart fint å finne ut hva de er.:D:D:D.

Dersom det er Berghia (Aeolidiella stephnanieae) tror jeg mange kan være interessert i å kjøpe fra deg.

Aeolidiella_stephanieae.png

Den så helt spacea ut. Tror ikke det er de men jeg for ta blde og så for vi prøve å finne ut hva de er. Har opdaga også ett slags piramide skjel på steinene i refugiumet. Skal prøve å ta bilde av de og legge de ut her

Fy fader det var mye der. Man blir helt grønn i trynet å bla gjennom og se på forskjelige snegler. Viste ikke en gang det fantes så syk mange

Ja har du mange av dem, så kan jeg godt kjøpe noen av dem. Jeg savner mine, men jeg kan ikke garantere at ingen hos meg vil kose seg med en Stomatellamiddag :?

Mvh Roar

Har kanskje 10-12 stk. Det ser ut at det kommer flere ok flere i sompen min. Kan si i fra når det blir for mange der. :D:D Er de nytte dyr

Har kanskje 10-12 stk. Det ser ut at det kommer flere ok flere i sompen min. Kan si i fra når det blir for mange der. :D:D Er de nytte dyr

Ja de er nyttedyr, og jeg er helt enig i at du beholder de du har til det blir flere av dem. De formerer seg villig dersom ingen spiser dem opp først. De er veldig sårbare for predatorer.

Mvh Roar

Kult. utrolig morsome skapninger. Skal si i fra nor de er blitt flere så kan du få noen om du har list på de. Var bare litt skeptisk siden jeg ikke viste hva de er. Men nå kan di få lov å krype rundt og kose seg så mye de vil. Det er ingen rovdyr eller fisk i karet de er. Bare de mer masse annet smått krip.:D:D:D

Har også en slags piramide lignende skjel som flitter på seg men veldig sakte. skalle er har som hus snegler on de er bløte på undersiden. De sitter hardt på steina. Skal prøve å finne noen og ta bilde:D

Dersom du blar deg ned til bilde nr 24 på denne siden her så tror jeg du finner den du lurer på.

Ligner på albueskjell som vi har her i Norge. De er vel egentig ikke skjell, men snegler så vidt jeg husker.

Mvh Roar

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Ja det ligner i hvertfal.Siden de er i refugium så gjør ikke de nå skade der. De for leve i fred der.Takk for hjelpa . Jeg opdager stadig vekk nye ting som dukker opp i refugiumet uten om å sette noe der eller gjøre noe med den. Kunn tryming av macro alger ca 1 gang i uka. Ålengere tid det går å mere og flere ting dukker opp. Spennende.:D:D:D

Bare hyggelig. Morro at du har funnet interesse for det som dukker opp sånn helt av seg selv. Jeg skal vedde på at mange refugier kan være mer gøy en mange hovedkar :-)

Mvh Roar