Jump to content

Saltvannsprosjekt 09

Recommended Posts

• Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei alle sammen. Jeg ble sittende foran PC en og bladde gjennom gamle bilder. Så kom jeg over ml Oen vakre saltvannsbilder . Bilder av fiskene mine . Alle Sps koralene jeg har klart å gro over flere å

Nei. Jeg har flyttet til Oslo. Det blir nytt karr  etter vi har flyttet til noe større. Jeg har barn nå  so de er først pris. Men så furt vi har flyttet til større leilighet eller hus så blir det salt

Posted Images

Ser veldig friskt ut det karet nå Vladimir.

Ser at bytte av belysning har fått det til å eksplodere i karet ditt.

Virkelig flott.:-)

Tak takk. Ja det lyset jeg byttet var virkelig en bombe. Det var det som skulle til.

Jeg hadde i utgangsponkte sammaw per liter vann men bytett ut3 x 150w og 2 x 250 w med kunn 3 x 400 w.

Ser ut som om jeg snart må komme å plukke litt avleggere. Tror du har ett plassproblem som jeg må hjelpe deg med snarest :D

sent fra GPS'n

Begynner å få plassproblemer ja. Og avleggere kommer da jeg har startet avleggerkarret. da blir det masse acro og monti avleggere sam avlegere av noen kule lps koraller.

Tak takk. Ja det lyset jeg byttet var virkelig en bombe. Det var det som skulle til.

Jeg hadde i utgangsponkte sammaw per liter vann men bytett ut3 x 150w og 2 x 250 w med kunn 3 x 400 w.

Et klokt og lurt valg:-)

Gratulere enda en gang med et fantastisk vakkert og velfungerende akvarium!!

Til uka kommer nye skummeren min. Jeg vet ikke om noen der ute har benyttet seg av Alpha skummeren før. Det skummeren skal vare en av de råeste på markede. Og desutten så har jeg sikelig tro på kon skummer. jeg har tittet litt rondt på de forskjelige merkene og leverandører og ser at de fleste går over til con i steden for klasisk silinder formet acril kropp.

til og med de billige produsentene som kommer fra kina gjør det samma. Jeg har som sakt veldig tro på denne skummeren. ulempen er at det koster flesk så nå gjenstor det å se om det koster mere en det smaker eller er den faktisk vart de penga.:D:D:D

den skal vare i tilleg nesten lydløs og det ser jeg som en fordel.

Alpha vertex eksclusiv er produkt utviklet av Bobble King og er laget av samma materialer som Bobbleking.

vertex Alpha Royal Eksclusiv 300 con er største skummeren med mest kapasitet Vertex lager og den skal holde mer en nåkk for sistemet mitt.

Nå gleder jeg meg som en unge. den er vell rett rundt hjørnet og jeg regner med at den er i sompen min og jobber seg i hjel sluten av neste uka.

neste er lyset til avleggerkarret. Vurderer t5 armatur der. Er list å prøve t5 for å se om fraggene farger ut anerledes under t5.

Takk. desverre så er de kjempe vanskelig å holde. Jeg hadde en stim med 10 stk og nå ett år etter har jeg kunn en. ingen døde av naturlige orsaker. Alle jeg mistet hadde krabbet ut av karret. Uansett hvor gått jeg sikrer så er de overalt. De bestemmer seg at de skal flytte og vandre litt på natta og da sikter de høyt.

• 4 weeks later...

BIGG BERTA HAR ANKOMET. ROYAL EXSCLUSIV ALPHA 300 CONE

jeg ventet i ca 2 måneder på har kommet hjemm til meg idag. Jeg fikk sjokk da jeg så hvor stor, rubust og gjenomtenkt den skummeren er. Den var større en jeg hadde forestilt meg og den gykk i sompen på håret. Den er hele 70 cm høy og 50 cm bred i foten på det smaleste og 60 cm på det bredeste + pomper og slange tilkoblinger som bygger ut litt. Det tokk eksakt 10 minutter etter jeg fyra den opp og svarte guffa begynte å renne over i koppen. Det var lett å justere den og er ekstremstillegående. Hører ikke ett lyd.

Jeg er forelopig syk fornøyd.

Tenker på større somp i fremtiden. Eller 10 cm dypere en den jeg har nå.

014.jpg.61f15b57573852a28645a6952a1314d6.jpg

013.jpg.44a9886da03b0ae083887bd14d0fb2ce.jpg

012.jpg.79fe016f3461275093304341c00a56bd.jpg

011.jpg.00838037948216813979994d22106663.jpg

010.jpg.597e88f5960f02694e5c4b40f82ae8d3.jpg

009.jpg.6e1d9be6eb06f4179072b69f3a82f05a.jpg

Gleder meg til å se karet ditt igjen snart:D Er straks igang selv... Må bare få opp litt strøm;-)

Det høres bra ut. Jeg gleder meg å følle med på utviklinga på ditt karr jeg. Altid spennende .

Jeg må også takke til RICHARD fra østføld hallen som eier zoohjørnet for en kjempe insats og styr for å skaffe den skummeren til meg og å vare så grei mot meg. Jeg setter ekstrem stor pris på den gutten og takker for god service en gang til