ilder-lady Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Jeg har sååå lyst på Protoreaster linckii Men jeg leser at den spiser mykiser,stemmer de?, noen som har denne sjøstjerna, og kan si sine formeninger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Münsterjeger Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Ved at Sander Akerholdt her på forumet har en slik. Han har oge et kar proppfullt av mykisser. Hør med han. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars-rune Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 den sjøstjernå der er ikkje reef safe den kan og vill spise koraller, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilder-lady Posted March 11, 2010 Author Report Share Posted March 11, 2010 :cry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Münsterjeger Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Åpenbart store individuelle forskjeller, så å si at den kan og vil spise koraller er sterkt overdrevet. At det fnnes enkeltindivider kan jeg gå meg på. At det finnes enkeltindivider som ikke spiser koraller vet jeg. Jeg vet ikke hvem hvor stor andel det er av de som ikke spiser kontra de som spiser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Nå tror jeg Sander fortalte meg på møtet at den hadde forsynt seg litt i karret. Så, det vil være gamling å putte i en slik en. Har selv hatt den brune typen og den tok en mykis i løpet av natten. De brune r de greie ;-) Har også sett den røde i action for noen år siden og den barbrte en korall når den passerte over :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Bless Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Jeg har denne i karet. Så lang har den fosynt seg med, gule knapper, blå knapper, frogspawn og xenia. Så lenge den får godt med for spiser den ikke så mye av korallene. Jeg fikk sjøstjernen i farsdagsgave av min datter på 8 år. Hadde det ikke vært for det ville den aldri ha kommet opp i karret mitt. Men må jo innrømme at den er utrolig fin da. ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag og Kine Posted April 13, 2010 Report Share Posted April 13, 2010 Har nettopp fått en sånn ogden gikk i eit kar med mykiser og hadde ikke vert og forsynt seg der... Spurte om det var noe jeg måtte tenke på og passe på i forhold til andre ting i akvariet mitt men det hørtes ikke sånn ut. Har ikke gjort noe skade hos oss enda i hvertfall. Synst de er en flott stjerne vi har fått oss jeg og håper koraller og div får fortsette og vokse og kose seg:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted April 13, 2010 Report Share Posted April 13, 2010 Vi får håpe det fortsetter slik. :-) Dessverre er det slik at regler blir overprøvd og det går bra en stund, men det er ikke så morro når du endelig har puttet i en musling til 1000,- eller mer og den er tom dagen etter. :-( Litt merkelig at forhandleren ikke ga med en liten advarsel ?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filathor Posted April 13, 2010 Report Share Posted April 13, 2010 de fleste sjøstjerner er vel rovdyr vil jeg tro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted April 13, 2010 Report Share Posted April 13, 2010 Det er en del reef sikre også, men da er det primært linkia som holder over tid dessverre. Noen slangestjerner er også relativt greie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts