Jump to content

Akvariebutikken i Stømstad

saltvannsforum
 Share

Recommended Posts

Sted: Strømstad. Sverige

Webside: http://Ukjent

Tips:

Husk å vise til det positive.

Husk at alle saker har to sider!

Ikke alt kommer nødvendigvis frem i de enkelte postinger.

Det er lurt å basere omtalen på erfaring fra flere besøk.

Alle kan ha en dårlig dag.

Tenk nøye gjennom før du poster.

Det du skriver kan ha stor betydning for mange.

Vær saklig og høflig.

Eller kan innlegget ditt fort bli fjernet.

HUSK Cites-regler når du handler utenfor Norge!

Edited by Sven-Egil

• 2 months later...

Akvariebutikken i Stømstad

Hallo.

Var en tur i Strømstad for å bunkre litt på systemet. Stakk innom akvaributikken der også.Der var det kommet godt i gang med saltvann ja.En del fisk inne der. Han sa i fra at det kommer ny sending koraller og fisk som var klar på lørdag som kommer. Spennende med flere butikker

Stemmer, fikk en mail av han idag.

Hejsan

På lördag 13 /3 har vi "kämpetilbud " på sten koraller

Acropora, Eyuphyllia, Montipora, Pocillopora, Stylopora, Turbinaria, Caulastrea ca 400:- Nkr/st

Får också in Dendrophyta, Lobiphytum, sarcophyton, Scleronephthya,

+ fisk och invertebrater

Mvh

Patrick

Men er jo mye her vi ikke får kjøpe pga cites. :?

Rett meg om jeg tar feil (har tatt feil før) men mener å ha lest at cites documentene må være i orden for å få importert varen fra opprinnelses landet. Når varen først er innenfor f.eks EU, kan den vandre fritt innen EU/EØS. Høres jo logisk ut, men jeg er ingen expert på dette området.

Rett meg om jeg tar feil (har tatt feil før) men mener å ha lest at cites documentene må være i orden for å få importert varen fra opprinnelses landet. Når varen først er innenfor f.eks EU, kan den vandre fritt innen EU/EØS. Høres jo logisk ut, men jeg er ingen expert på dette området.

Tilnærmet riktig..

Cites inn til EU = Fritt i hele EU.

Cites inn til EU = Cites inn til EØS.

Så lenge vi bare er EØS medlemmer, må det Cites fra Sverige. (og alle andre EU land) :mad:

Ringte ditt på forhånd for et par dager siden, spurte etter gulkirurg og det hadde dem vist 4 stk inne av, Spurte også om fisken var i bra form uten noe sykdommer.. Jaja var fine fisker..

Når jeg hadde kjørt i ca 1t og 30 min så kom vi frem, alle gulkirurgene hadde hvitprikk, også så det ut som dem hadde begynt og få sopp på finnene, alle hadde hver sin hvite klump ytterst i finnene.. Så var det en annen større kirurg som hadde sinnsykt mye hvitprikk,

Blir så irritert av og kjøre ditt når fisken er syk og ikke fin, hadde dem sagt at det var både hvitprikk og noen hvite utvekster på finnene dems hadde jeg aldri kjørt ditt. Fikk lyst på noen skiver fra karet der også men jeg gidder bare ikke og ta med det sykdomsvannet der hjem.

Hvordan er prisene på hardkorallene der i forhold til i norske butikker?

Edited by raysis

Hmm ide

Kanskje noen kunne evt hinte litt hardt og brutalt om at noen nordmenn godt kunne tenkt seg litt oppdatering på ting de får inn og priser på evt en hjemmeside eller en mailing liste eller evt noe her som noen andre forhandlere gjør? Sikker lettere det enn at 50 gale saltmonstre ringer ned sjappa hver gang det ryktes det er nytt eleketøy i byen?

• 9 months later...

Halla! Var en tur innom der igår kveld etter Gøteborgsturen. Utvalget var meget bra. De hadde fått ny saltsending i forrige uke.

Flasher wrassen jeg skulle ha havna på gulvet, så den ble ikke med hjem denne gangen.:?

Sjefen sjøl var ikke der, men vi klarte jo å få handla på et vis uansett da. Hun damen hadde visst en egen liste med navn og priser på som bare hun kunne forstå.

Prisnivået var heller ikke så ille, men at en liten sexy shrimp (Thor amboinensis)skal kost 100 kr mer enn ei pussereke kan jeg ikke fatte å begripe. :shock:

Fikk sånne for under halve prisen i Gøteborg.

Mvh Jan Rune :-)

Hei!

Var også innom butikken en tur, på morningen igår. Mye utvalg, som jan rune nevner.

Hun damen hadde jo lagd en liste, men tror denne er litt feil, enn hva prisen faktisk er. Kjøpte klovner der, for en måneds tid tilbake, for en 100 kr billigere enn hva hun dama sa igår.

Kanskje det har noe med hvor sendingen kom fra. Men med en klovn som koster rundt 200 kr, er jo dette snakk om nesten en prisøkning på 50%? Merkelig..

Kunnskapen som ligger i henne, var heller ikke å skryte av..

Jeg spurte prisen på naso'en som var der.

Hun svarte: "nei, jeg vet ikke hva slags fisk det er."

Meg: "javel, hva om jeg skal kjøpe den da?"

Hun: "da får du vente til sjefen kommer tilbake."

Meg: "når kommer han tilbake da?"

Hun: "dagen før julaften, altså den 23."

Jeg trodde at hun kom til å svare; han er tilbake om noen timer. Det går vel an å tilby meg, som kunde, om å ringe sjefen for å spørre pris? Dog var det heller ikke en smil å se fra hennes side.

- Dette er IKKE en kritikk mot butikken, men mot selgeren. De gangene jeg har handlet der, er det sjefen selv som jeg hjelper meg. Ikke noe å klage på! ;-)

Edited by Haimat

Da var du nok uheldig, eller pushet ikke nok. Jeg var innom en tur på tirsdag, og da ringte hun opp sjefen 3 ganger mens jeg var der, og jeg hjalp henne med å fylle inn navn på lista, slik at hun kunne spørre sjefen når han kom tilbake. Ble mange navn, men liker å bidra når servicen er bra, og det har den vært de årene jeg har vært innom den shappa.

• 4 weeks later...

Var innom der i jula fordi vi var i Strømstad. Måtte da dra innom for og titte selvom sist gang jeg dro ditt ble en bomtur! Må si at det ikke frister og ha med noe derifra hjem, karene var fulle av alger så man så ikke så godt inn, en stor råtten fisk lå oppi en av karene også, den må ha ligget der en stund, eieren av butikken var også der tror jeg.

Han må vel klare og ta seg et kvarter til og skrape ruter og fjerne ting som ikke burde være der..

Har også vært der tidligere da karene ser rene og fine ut men dem siste gangene så synes jeg det har vært dårlig

Edited by raysis

• 6 months later...
Guest Vegard Myrvang

Denne butikken er stengt for øyeblikket, pga bygningsarbeid i kvartalet.

Ringte nr nevnt tidligere i tråden og han opplyste om at den skulle være igang om ett års tid.

• 1 year later...