Emperor Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Har da kjøpt meg akvarium som jeg skal bruke til saltvann:) Tenkte jeg skulle gjøre det skikkelig rent før jeg fyller i vann.. Noen som sier jeg kan bruke rød-sprit eller zalo, men syns dette hørtes rart ut, men vet ikke, ferfor jeg spør:mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Amundsen Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Sitron syre.. Ikke bruk zalo etc... Har selv brukt sitron syre, med godt resultat. Fyll opp karret med vann og ha i sitronsyre. Legg evnt pumper mm i karret samtidig..skyll godt.. EA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Unngå i størst mulig grad kjemiske stoffer da disse kan forgifte vannet hvis det ikke blir 100% rent etter bruk. Fyll med litt vann, slik at evt møkk bløtlegges og vask med en såpefri svamp. Dette pleier å gjøre susen. Bruk evt en algeskrape etter bløtlegging, og skyll ordentlig etter vasking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbr929 Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Vask Eddik 35% er reef safe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhiteFlash Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 klor, men vask godt med vann etterpå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syklus Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Fyll opp med vann og Eddik 35%. Legg opp i karet ting du vil ha rent ved siden av og kjør pumper. (Sirkulasjon) Dette er suverent. Har gjort det et par ganger.;-) Bare skyll det med rent vann etter en dag. Blir bra skal du se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind Amundsen Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Hvis du bare har hatt ferskvann i karret, så holder det vel lenge å bare vaske det med en filtersvamp og rent vann, eventuelt skrape litt med et "barberblad". (Så bare skylle det rent et par ganger med vann). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted February 27, 2010 Author Report Share Posted February 27, 2010 Takker for maange bra svar:) Har ikke noe teknisk utstyr, og tenkte og rengjøre hele karet før jeg starter.. Eddik 35%, er det slik man kjøper på dagligvare butikker? Har vært saltvann i det tiligere.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Eddik 35%, er det slik man kjøper på dagligvare butikker? Ja, det er det. Det går nok greit om karet ikke blir helt rent. Det blir endel dødt når du flytter stein alikevel. Mvh Roar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts