Icefyres Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 (edited) Hei alle sammen ny her på forumet og i saltets store verden. Hadde egentlig planen om å starte i det små og la liter syken suge taket i meg for å gå bananas. Men så ramlet jeg over et kar som var så billig at det ikke kunne få lov til å bli igjen. Så på neste lørdag skal det hentes og havne i nytt hjem. Så det jeg lurte på var om noen har erfaring med eller har et Deltec 240l oppe og går? om det kunne linkes bilder til løsninger eller noen hadde noen lure triks og tips?. Ellers så blir det sikkert ett bilde eller tyve når karret er innkjørt og snasent med fisk og andre morsomme ting. Spørsmål: Er sånn ca 10x Karrets volum i vannsirkulasjon inkludert det vannet som er i sumpen? eller er det kun det volumet som er i hovedkarret Edited February 27, 2010 by Icefyres spørsmål Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKjetil Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Kommer ann på hva du skal ha i karret, bare fisk så trenger du ikke så mye sirkulasjon , skal du ha koraller trenger du vertfall 20x vannvolumet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klodrik Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 Enig med Dragon her. Jeg tror at det er lettere å "få til" saltvannsakvarie med mer sirkulasjon. Og når det gjelder sirkulasjons pumper, bør du velge pumper av "stream" typen, ikke impeller typen. Lykke til vidre med opsettet:!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts