Jump to content

Filippinene 09

sigplyrn
 Share

Recommended Posts

Nå er det vanskelig for meg å si hva som er best, for jeg har bare et sertifikat, og det er CMAS.

Uansett så er nok CMAS vanskeligere og mer omfattende enn Padi.

Hva du enn gjør, så ikke vent til ferien med å ta sertifikatet. Da bør allerede lappen være på plass så du kan bruke verdifull ferietid i havet, og ikke på skolebenken.

En annen ting er at dersom du skal dykke i Norge så bør du ta lappen her, og ikke i varmt vann.

CMAS er like gangbart sertifikat rundt om i verden som Padi.

Mvh Roar

Nydelige bilder og herlig diskusjon Høres ut som den gode gamle disputten mellom NDF og NDFS. Uansett - jeg har i mange år jobbet som PADI-instruktør og reist litt rundt og dykket. Begge organisasjonene er likestillt verden over, selv om det uten tvil er flest PADI-senter.

Takk for flotte bilder! Gleder meg til å komme til varme strøk og korallrev igjen:-)

Filippinene

hvordan var Filippinene med tanke på dykking, priser, ferieplass.?

hvordan var Filippinene sammenlignet med f.eks thailand hvis du har vært der?

Er det noe som har bred erfaring med dykking/familietur til østen?

Vi lurer på hvor det er best for oss, thailand er ikke aktuelt, siden vi har vært her 2 ganger.

prøve noe nytt denne gang.

Det er jo ikke mange steder som er billigere enn Filippinene. Så på pris tror jeg det slår det meste. Jeg dro ikke så mye rundt så er ikke så veldig oppdatert på prisene der og dykkingen var med i opplegget der borte. Vi lå på en litt øde plass.

Har dykket en del i Thailand, hadde et par dager på Similan Islands vest for Phuket som var fantastiske, men bredden på det man ser var størrre der jeg var. Dykket på Koh Tao også for rundt 6 år siden da var det helt fantastisk der og, men nå er det vel ødelagt av bygging på øya.

Hvis jeg skulle dratt til Filippinene for dykking og familietur ville nok det blitt til Palawan, et område som er kjent for andre verdenskrig vrak.

Reise til Filippinene er stort sett dyrere enn å reise til Thailand. Til Thailand har man direkte rute, men ikke til Filippinene. Er selv halvt filippinsk og er der flere ganger i året, men dykking har jeg aldri prøvd. Hvor på Filippinene ble disse bildene tatt?

Er stort sett i Cebu når jeg er på Filippinene. Chuck fra Chucksaddiction.com holder til der og han viser gjerne rundt hvis man kontakter han. Han tok f.eks meg med til en australsk fyr som driver med eksport av saltvannsfisker. Han driver også med dykking.

Det er jo ikke mange steder som er billigere enn Filippinene. Så på pris tror jeg det slår det meste. Jeg dro ikke så mye rundt så er ikke så veldig oppdatert på prisene der og dykkingen var med i opplegget der borte. Vi lå på en litt øde plass.

Har dykket en del i Thailand, hadde et par dager på Similan Islands vest for Phuket som var fantastiske, men bredden på det man ser var størrre der jeg var. Dykket på Koh Tao også for rundt 6 år siden da var det helt fantastisk der og, men nå er det vel ødelagt av bygging på øya.

Hvis jeg skulle dratt til Filippinene for dykking og familietur ville nok det blitt til Palawan, et område som er kjent for andre verdenskrig vrak.

Var på koh Tao for 2 år siden , og det var ikke bygget så mye , er nok fortsatt et dykke/snorkle paradis der . jeg snorkla bare ..

Jeg har vært noen ganger på Koh Tao (Thailand), og må innrømme at jeg har blitt glad i den øya. Riktignok ikke verdens klareste vann, men du ser greit ned til ti meter+ når du ligge på overflaten. Greit og rimelig.

Du får sikkert klarere vann og mer spektakulært på den andre siden, mot det indiske hav, men der har jeg ikke vært ennå. Noe å tenke på til neste tur :-)

Mvh Roar

Jeg har vært noen ganger på Koh Tao (Thailand), og må innrømme at jeg har blitt glad i den øya. Riktignok ikke verdens klareste vann, men du ser greit ned til ti meter+ når du ligge på overflaten. Greit og rimelig.

Du får sikkert klarere vann og mer spektakulært på den andre siden, mot det indiske hav, men der har jeg ikke vært ennå. Noe å tenke på til neste tur :-)

Mvh Roar

Var i 5 dager i pukhet sist jeg var i Thailand , og sikten i vannet i andaman havet er bedre enn inne i Thai bukta , men fine steder begge plasser ...snorklet litt rundt PhiPhi island , utrolig klart vann.

Veldig bra og fine bilder!

Koh Tao er det kjipeste tropiske stedet jeg har dykket. Gjorde 4 dykk på 4 forskjellige steder. Har man aldri dykket før er det sikkert flott, men det er lite biodiversitet, og stort sett myke koraller, og dårlig sikt. Skulle man derimot treffe på en hvalhai er det nesten ingenting som slår det. Atmosfæren på land er fantastisk og øya er verdt et besøk, men for dykking er det Andamankysten som gjelder.